De beskriver City of Brass som en "First-Person Arabian Nights Rogue-Lite".

Varför är Castlevania-spelen nästan exklusiva vad det gäller piskor? Indiana Jones favoritvapen har i vårt tycke alldeles för liten representation i spelvärlden men skaparna av Submerged och Epoch vill ändra på detta i sitt kommande spel City of Brass. De beskriver det själva som ett "First-Person Arabian Nights Rogue-Lite" så det är inte helt tokigt att få lite Prince of Persia-vibbar, utan plattformsskuddandet men med lika många sanddemoner.

Spelet släpptes idag på Steam Early Access och planen är att spelet ska vara klart inom 6-12 månader. Det som erbjuds i denna första publika version är följande:

At launch of the Early Access version of City of Brass, we will have:

  • The core experience in place: you can play through 12 level campaign, encountering new enemies in each level, unlocking new gear and relics, encountering new traps, develop evolving tactics and meet new genies, with solid, fun gameplay with combinative Whip, Trick & Trap combat mechanics.

  • Main Campaign with hours of replayability, AND the Daily Challenge: compete with your friends on the Steam Leaderboard before it resets daily.

  • You want some numbers? How about 2 Districts (City and Gardens), 18 Enemy Classes, 1 Mini Boss Fight, 6 swords, 6 whips, 6 pieces of armour, 11 Relics, 8 Divine Burdens, 17 traps, 10 Genies … and a partridge in a pear treeeeee.

Berätta gärna om dina intryck i kommentarerna om du slängde dig på köp-knappen snabbare än Harrison Ford hinner säga "I hate snakes".

Skicka en rättelse