Högre upplösning än för bara några månader sedan.

Digital Foundry har tagit tre banor från efterlängtade Super Mario Odyssey och lagt under det digitala mikroskopet. Oavsett om konsolen är dockad eller om man spelar i den bärbara formen flyter det i 60 fps. "Detta är Switchspelet vi väntat på", slår man fast. Det är som en rak fortsättning på Mario Galaxy-spelen, men man "tar det ett steg längre".

Ett steg längre upplösningsmässigt har Nintendo tagit det sedan E3 för bara några månader sedan. Då spelade man dockade Odyssey i 1280x720 medan man nu gör det i 1600x900. Det bästa? Flytet är ändå detsamma. 900p således, men i bärbar form gäller alltjämt 720p.

Detta är förstås siffror som en sliten pc käkar till frukost, men man får ha i åtanke att detta gäller Super Mario i högre upplösning än någonsin – och dessutom i bärbar form. Jag rekommenderar nyfikna att läsa hela tekniktestet, men här är en sammanfattning.

Every Nintendo console is defined by a leading Mario title and on Switch, Mario Odyssey experiments with 3D space more than any game in the series before it, expanding on its visual flair in exciting ways. The world scale, lighting on Cappy, and use of volumetrics immediately stand out. It's a game that feels built for Switch hardware - rather than necessarily a port or conversion of an existing Wii U project.

Tycker att det känns här som om rätt många är missnöjda med sitt val att köpa en bärbar konsol. Smaken är som baken jag är nöjd med vad som kommit och kommer till switchen. Men jag skulle inte använda det som en ersättare till min ps4. Utan bara en möjl... 28/09 Har du inte läst ett ord (sett filmen ovan?). För det första. Spelet är 60 fps oavsett om du spelar stationärt eller bärtbart. Det borde vara alla speltillverkares fokus. Vem fan bryr sig om 1080p om spelen presterar som skit (läs PS4/Xbone). 28/09 900p? Udda val. https://i.imgur.com/OsqIa.gif 28/09 Nintendo marknadsförde den som en stationär konsol som kunde tas med när man lämnade hemmet, att den gjorde genomslag som portabel ger dem inte utrymme att skifta fokus och börja prata om hur fantastisk den är "för att vara portabel". Att de knappt leve... 27/09 Kan inte annat än att hålla med. Vad switchen kan göra med tanke på sin storlek är grymt. När skall folk fatta att det är en bärbar konsol? Nintendo prioriterar 60fps över upplösning och det är jag jävligt glad för. 720, 900 eller 1080, kunde inte bry... 27/09 Tja är det upplösning och grafik man är ute efter så är samtliga konsoler dåliga alternativ. 27/09 Nästan 2007 då haha. 27/09 Nja jag skulle vilja påstå att majoriteten av alla spel den föregående generationen låg runt 720p. Halo 3 var exempelvis 640p. 27/09 900p 60 fps är grymt med tanke på storleken och portabiliteten på en Switch. 27/09 @Gen: nextgen-rendering där transparancy kostar en miljard fps:( 27/09
Skicka en rättelse