Men är det värt det?

Med en uppdatering på lite över 100 mb har The Witcher 3 nu blivit tillgängligt i 4K för PS4 Pro-ägare. Digital Foundry har gjort en grundlig genomgång av vad du får ut av uppdateringen, även om du inte äger en 4K-skärm.

Det är tydligt att texturkvalitén överlag har förbättrats, även om PS4 Pro inte riktigt når ”True 4K” med enbart halva mängden av pixlar. Alltså 1920x2160 i jämförelse med 3840x2160.

Oavsett om du har en 4K-skärm eller inte kommer du kunna njuta av slätare ytor och en skarpare bildkvalité. Däremot tycker Digital Foundry att spelare inte bör stänga av motion blur eftersom det kan leda till att vissa kanter kan se lite sämre ut.

Tyvärr har det visat sig att den förbättrade bildkvalitén kan vara lite för tuff, även på ett PS4 Pro. Särskilt när de testar att rida igenom Crookback Bog dippar FPS ned från annars stabila 30 till 25, vilket är sämre än vad vanliga PS4 presterar. Men, försäkrar de, att du i överlag kommer ha en jämnare FPS när du spelar med PS4 Pro.

Du är den första jag under mina cirka 30 år som PC-spelare stött på som tycker att mods inte gör alla spel snyggare. Lägga tid och pengar? Moddar har alltid funnits tillgängliga gratis och har oftast krävt minimal arbetsinsats för att använda. Och "lång... 19/10 Skulle väl kanske vara svårt att argumentera att detta inte är sant i ett endaste fall, från min sida (fast kanske möjligt att ogiltigförklara påståendet då det ändå handlar om subjektiva preferenser).< Med det sagt är det ändå långt långt ifrån tillräc... 18/10 Gillar man själv att förändra saker i spel så gör man. Själv så vill jag bara ha original upplevelsen och gillar inte att se på hur spelen görs. Plug and play och sen byta spel när jag tröttnat. Att bygga på spel med mer en bara existerande dlc finns... 10/10 Jag får väl pudla om Witcher 3. Lirade precis som Magma med ett Fury Nano och Freesync i över 60 fps och tyckte det fungerade utmärkt. Vädereffekterna tänkte jag inte på, jag får väl bli mer uppmärksam, hehe. Fallout 4 betedde sig rejält konstigt emella... 10/10 @magma: Vet inte riktigt hur det är med spellogiken och hur den beter sig men åtminstone när det gäller frametiming så kan man fixa det genom riva tuner. https://www.youtube.com/watch?v=4yeROJQR_qE Kan möjligtvis vara så att spelet även funkar okej så... 09/10 När jag körde freesync och fury med "unlimited fps" i spelet la jag inte märke till någon screentearing, men vissa vädereffekter kunde bli rätt osynkade med resten av världen. Låg runt 70-80 med en del inställningar avstängda. Spelet blir även lite hack... 09/10 Fel. Det går utmärkt att låsa fps till 90 i Fallout 4 med exempelvis RivaTuner. Det optimala sägs vara 72, men jag har inte märkt någon direkt skillnad. Däremot är spelets hastighet bundet till frekvensen på bilduppdateringen, så om man kör med olåst... 09/10 @magma: Oväntat att jag aldrig märkt av något då. Förvisso ligger jag sällan över 60 i det spelet (på ultra@1440p) så det kanske är därför. 09/10 De kör helt olika grafikmotorer. The witcher 3 kör redengine och fallout 4 Creation Engine. Att spelet fixar 100+ fps betyder inte att det är optimalt att stänga av spärren. Visst, för att testa hur långt hårdvaran kan pusha kan det vara värdefullt. Had... 09/10 Enligt utvecklaren själv är det inte optimalt: https://forums.cdprojektred.com/forum/en/the-witcher-series/the-witcher-3-wild-hunt/tech-support/pc-aa/9313731-witcher-3-and-serious-issues-with-g-sync "In short, the game wants to run at 30 FPS. It will... 09/10
Skicka en rättelse