"Alla Id-spel har ett väldigt starkt pc-dna i sig."

När vi nyligen spelade pc-versionen av Wolfenstein II: The New Colossus skvallrade intrycken om en rejält underhållande upplevelse. Exakt hur bra (eller dåligt) Machine Games lyckas vet vi förstås först när vi spelat igenom fullversionen och skrivit recensionen. Under tiden kan vi meddela att pc-versionen kan köras med olåst framerate. Det berättar creative director Jens Matthies för Gamespot.

Vi har olåsta frame rates. Vi är jättestora pc-älskare, och jag tror alla Id-spel har ett väldigt starkt pc-dna i sig. Så det är väldigt viktigt för oss att säkerställa att pc-versionen av spelet känns lika solid som konsolversionerna. Och pc är också vår primära testplattform. Jag är säker på att pc-spelarna kommer bli väldigt nöjda med pc-versionen.

Intervjun tar upp flera intressanta områden, däribland utvecklarnas inställning till att hålla igen på saker och ting.

Aldrig. Det är vad Wolfenstein är för oss – det är den där totala förkastandet av alla former av självcensur eller att lägga band på sin kreativa frihet. För att Wolfenstein ska kännas Wolfenstein måste det vara totalt "over the top" och det måste vara allt du tycker är coolt och rätt för spelet. Och om du försöker lägga någon sorts filter på det hela, kommer det inte kännas rätt.

Wolfenstein II lanseras till pc, PS4 och Xbox One den 27 oktober, och till Switch nästa år. Vi har väldigt, väldigt svårt att vänta.

Skicka en rättelse