Brendan Greene säger bestämt nej: "Vi har inte tid!"

Förra månaden lät Brendan Greene, skaparen bakom fenomenet Playerunknown's Battlegrounds, försiktigt optimistisk till att inför en kampanj för ensamvargen. Han berättade för Gamespot:

I would love to add a single-player campaign to the game. I think the island we have could be a great location for an interesting story, but unfortunately we just don’t have the resources at the moment!

En månad senare är det annat ljud i skällan. Återigen talar han ut på Gamespot.com och säger bestämt nej. De har inte nog med resurser. De har inte tid. De har inga som helst planer.

Because of the lore of the island, there was an idea that I had for what I thought would be a pretty cool single-player mode. Maybe even a co-op single-player campaign. We have no resources. We have no time. We have no plans to add anything like this to the game. No single-player is coming.

Spelet har alltså en bakgrundshistoria (även om Greene inte säger så mycket mer än att den finns). Jag antar att han med "Vi har inga resurser" menar att de inte har personal nog, för pengar måste de ju bevisligen ha med över 15 miljoner sålda spel. Sedan är frågan om PUBG har så mycket att vinna på en kampanj, co-op eller ej. Det är ju inte det som är grejen med spelet.

@zumo: Jag skrev ju inte att det var perfekt bara att det var bra nog så att de kan släppa en ny bana innan de optimerar mer alternativt fixar folk så att de kan göra båda samtidigt vilket vore bäst. Har tröttnat på kartan sedan länge så spelar inte sär... 29/10 @jOnÄTÄn: Du är uppenbarligen inte en aktiv spelare av PUBG, va? :) Tänkte du kanske inte spelat särskilt mycket. För är det en sak PUBG community är överrens om i stort, så är det att spelet har kantats av buggar, problem och taskig optimering. Det fin... 29/10 Pengar måste de ju ha. Men han har kanske inte tid med management av fler grejer. Jag skulle plocka upp Amy Hennig och låta henne bygga upp ett kampanjteam som sköter det. Då blir det mest pengar det handlar om. Delegera till bra folk! 29/10 Det finns en story bakom en av de sämst designade kartorna i ett spel jag sett? Intressant... :P Avskyr verkligen den öns design... 29/10 Spelet fungerade fint i somras på min Core i5 750 (släppt 2009) och mitt r9 290 (släppt 2013) Nu kör jag med en Ryzen 7 1700 men med samma grafikkort. Klarar man sig med en processor som snart är 8 år gammal och ett grafikkort som snart är 5 år gammalt... 29/10 Alltså all heder åt driftiga och ambitiösa studios. Men Brendan Greene har lite av en förmåga att ta på sig 100 olika projekt och uppgifter på samma gång, sen lämna de mesta halvfärdigt innan han går vidare till nästa "cool feature". Därav är spelet oxå... 29/10 Vaulting kommer till testservern nästa vecka :-) De ska även släppa två till uppdateringar ink ökenkartan på testservern under kommande månad. Sedan skall det gå live på vanliga servern. 28/10 Ge oss istället mer kartor och att vi kan "leapa" över hinder mm... :) 28/10 Nej jobba mer på spelet. Men kanske slänga.ut nått så nån annan.kan.modda spelet vore trevligt :) 28/10 Känns som en kampanj vore helt fel sak att lägga fokus på i detta spel. Malplacerad komponent. 28/10
Skicka en rättelse