Det kan till och med bli problem att uppdatera det.

Nintendo Switch har endast 32 GB internminne, varav cirka 6 används av operativssystemet, så att köpa spel digitalt innebär noggrann planering av utrymmet, såvida du inte petar in ett extra minneskort i konsolen. När L.A. Noire släpps om en dryg vecka kan det bli direkt nödvändigt då spelet tar upp cirka 29 GB om du köper det från den digitala butiken.

Det finns dessutom en stor risk att behöver ett minneskort även om du köper en fysisk kopia av spelet då en obligatorisk uppdatering tar upp hela 14 GB, mer än hälften av det tillgängliga utrymmet på en helt tom Switch.

Om du tänkt investera i ett minneskort bör du också vara medveten om att man rekommenderar ett som har en läshastighet på minst 60 MB/s.

Känns ju jätte spännande och köpa ett gammalt spel till en ny konsol som dessutom behöver ett extra minneskort för att spelas. Fett värt 03/11 Men utan en extern hdd så behöver vi inte ens diskutera AAA spel i full storlek på switch, eftersom största minneskorten just nu är på 400gb, ca 4 spel alltså. Inte ens med 128 gb inbyggt hade det vart intressant? Och en inbyggd ssd på 1-2tb hade ju kos... 03/11 @rudeboystig: och vad är de förskillnad mot jag har föreslagit? Mer innehåll på mindre yta? 🙂 03/11 https://media1.tenor.com/images/520e101b7d01ee075a732bf4dcd2d63b/tenor.gif?itemid=4458651 03/11 Ja, det förstod jag. Men då vill inte jag att vi använder det för att gå neråt i lagringsstorlek utan att klämma in mer och snyggare innehåll på Bluray-skivorna. 03/11 Hurv-tråd... Gifen borde vart slutpunkt. ;) 03/11 @rudeboystig: Det jag menar med att komprimera är inte nödvändigtvis att man ska göra allt i 8-bit grafik utan som du säger nya metoder för högupplöst grafik (som t.ex x264 var en gång i tiden). 03/11 Får jag påpeka att shadow of war är 97gb på pc. 03/11 @eld: fast nu har det blivit ett litet stopp? Mobilspelet säljer bättre, dessutom så släpps det spel som Stardew Valley m.m. som är utmärkta att konvertera till just Switch. Jag tror att Dead Cells skulle göra sig utmärkt på enheten också. 03/11 Men du proklamerade ett allmänt tryck på utvecklare att komprimera mer. Det är vad jag absolut inte håller med om. Jag vill framförallt att utvecklingen på medium som spel ska ge oss bättre grafik (bl.a. såklart) då lagring bara blir billigare och mer... 03/11
Skicka en rättelse