Andra världskriget säljer. Den slutsatsen måste dras ett par dagar efter att Call of Duty: WWII släpptes. I helgen led servrarna till alla tre plattformarna, pc, PS4, Xbox One, av så hård belastning att det stundtals var svårt att lira online. Och i Storbritannien ska den fysiska utgåvan av WWII ha sålt 57 procent bättre än förra årets utgåva, Call of Duty: Infinite Warfare, under första försäljningshelgen, skriver VG247.com.

Activision och Sledgehammer satte in åtgärder för att dämpa trycket, bland annat har man plockat ner leaderboards och gjort Headquarters till en soloupplevelse. Det här är temporära lösningar, skrev man i helgen, och alla pausade funktioner kommer återkomma när trycket lagt sig. Vissa spelare har tappat sin progression, men en fix lanserades i går morse, skriver utvecklarna.

Call of Duty: WWII har fått ett ganska varmt mottagande av kritikerna: PS4-versionen snittar 85 av 100 på Metacritic för tillfället. Här på FZ gav vi det betyget 3 av 5 i morse, och motiverade sifffran med att multiplayer är lika skamlöst underhållande som vanligt men att utvecklarna slarvar bort en hel del potential genom att göra samma gamla vanliga kampanj.