Såvida du inte hostar upp lite stålar.

Star Wars Battlefront 2 är tillgängligt för tidigt spel under en vecka genom EA Access-programmet och spelarna har fått ett hum om hur spelets olika spelvalutor fungerar. I förrgår kunde vi berätta att det absolut är möjligt att köpa till sig fördelar i spelet och idag har vi genom Reddit-användaren TheHotterPotato även en aning om hur lång tid det skulle ta att låsa upp innehållet på det traditionella sättet. Och ja, det verkar onekligen ta ett tag.

I det utförliga inlägget har TheHotterPotato analyserat resultatet efter ett tjugotal matcher och kommit fram till att man får ungefär 250 krediter per match som varar 10 minuter. För att ha råd med exempelvis Vader eller Luke som kostar 60 000 krediter beräknar användaren att det i runda slängar skulle ta 40 timmar att nå sitt mål.

Med detta sagt kommer det att gå att tjäna extra krediter genom att till exempel nå olika milstolpar i spelet och gissningsvis kommer EA även att dela ut mer av valutan under särskilda evenemang, men som det ser ut nu kommer det bli en rejäl grind för den som vill komma åt sin favoritkaraktär utan att öppna plånboken.

Källa: Reddit

Tack till Theade för detta #nyhetstips!
Bättre var det när man gick till spelbutiken på Hötorget och gick till hyllan där den stora papp boxen med frän front stod i sin ära. Öppna boxen och inuti fann man 1, kanske 2 cd skivor. Känslan var härlig och det kändes stort på nåt sätt. Ett fast pri... 15/11 Hehe, bra kartkännedom är halva vinsten :) 15/11 Det får inte heller glömmas att det gäller att välja rätt klass och vapen baserat på karta. Har inte spelat BFII mer än BETA, men i nu gamla BF spelet så hade jag aldrig spelat med sniper på t.ex. Endor, eller shotgun på Hoth. Rätt utrustning på rätt... 15/11 klart det går snabbt i absoluta början, men om en vecka har alla allt. och då ere bara grinding och spela mot folk med stålar som gäller 14/11 Intressant, och väntat att det ökar efterhand. Stora frågan blir ju hur aktiva Dice kommer vara på att fylla på sånt här varje vecka. 13/11 @Carl Johansson-Sundelius: challanges är där gott om men dom skalar rätt kraftigt i krav och reward (inte riktigt lika mkt). Snipern gick från 50 kills och 200 credits till 200 kills och 500 credits tex. Så därför lönade sig det lite mer att hoppa runt... 13/11 Låter ju rimligt, och att hjälte två kan ta betydligt längre tid, om EA inte är aktiva att fylla på challenges, etc. 13/11 @magma: nej uppenbarligen inte edtersom dom inför detta men utan hade det kunnat vara det. Se på battlefield 1942 tex om vi ska ta battlefield serien som exempel 13/11 Det är för att quake är ett skillbaserat spel, det är inte battlefront 2. 13/11 @Carl Johansson-Sundelius: poäng mässigt låg jag ofta i top 5 iaf. Inga boosters, men jag roterade rätt friskt mellan bas klasserna för att ta de grundläggande challanges först, sen körde jag en match i varje gamemode vilket va ytterligare challanges... 13/11
Skicka en rättelse