Detaljeras noggrant i utvecklarnas senaste vlogg.

Cloud Imperium Games vill göra rymdresorna i Star Citizen mer trovärdiga och realistiska. Tidigare har resorna i princip sett identiska ut oavsett slutdestination, med en enda mindre skillnad mellan korta och långa resor. Detta ska alltså utvecklas för att bidra till en mer filmisk känsla i Star Citizen alpha 3.0.

Nu ska farkostens hastighet i stället långsamt byggas upp och är resan tillräckligt lång gå in i så kallad "massiv acceleration" som varar fram till det att målet är inom räckhåll. Men det är inte bara restiden som ska påverkas utan även de grafiska effekterna som sägs vara helt olika beroende på vart du reser och vilket skepp du använder.

En version av Star Citizen alpha 3.0 testas just nu och alla som stött spelets Kickstarter kan se fram emot att lägga vantarna på den senaste versionen av rymdsimulatorn inom kort. Om du inte orkar se hela avsnittet så börjar de prata om de nya rymdresorna omkring 16 minuter in i klippet.

Eh... Nej. 14/11 Asch, jag får erkänna att det som du tog upp, "copy paste igen från EVE" slår ju allt. Den typen av rymdresor har kopierats om och om igen ända sedan 60-talet, om inte tidigare. EVE måste ju vara hur gammalt som helst, hur coolt är inte det! :D 13/11 Bra fråga. Tror inte jag sett någon info om just det. Det skulle vara tekniskt möjligt om de vill ha det så eftersom hela resan mappas i realtid i både tid och rum då dels nätkoden kräver detta men även "galaxy servern" kräver det som håller koll på all... 13/11 Kommer tiden påverkas om man färdas i max hastighet (1/5 av ljusets)? 13/11 Jaha, den "tekniska biten" är mer "sofistikerad" I ett icke ännu släppt spel, jämfört med ett tio år gammalt spel? Coolt! 13/11 Ser sjukt mycke fram emot den här spelet, ser redan det framför mig att jag kör logistik åt någon annan med ett litet skepp och för att sen när pengar finns, skaffar större skepp och måste hyra folk som hjälper mig att lasta grejer och som springer runt... 13/11 @lolBEEF: Med star citizen mått mätt låter det som inom kort för mig☺ 12/11 @Aletheides: Det kan ju också vara så att hela QT resan maskerades med annat mer intressant som slumpvis rendererade lägenheter och om vilka möjligheter det kan ge i framtiden. Men det återstår ju att se eftersom allt hittills är under NDA, och att den... 12/11 @hajfena: Det är och förblir din personliga åsikt. Jag tycker personligen inte att det ser dumt ut. När det gäller issues som folk bryr sig om bland SCs backers så kan man ofta mäta det med antalet "Concern threads". Det är en flagga som trådar får där... 12/11 @Manslut: Sant, samma skit i rutan. Hade gärna sett att dom putsat upp de ungefär som WoW, att man gör de efter hand. Lägg fokus på att den stora massan kan lira de utan problem pga grafiken än att ha high end med dålig framerate om du inte ligger inne... 12/11
Skicka en rättelse