Releasebaksmällan härjar än.

Call of Duty: WWII har fått fina betyg, men premiären kantades av problem med multiplayer. Ett klassiskt dilemma för spelmakare: om spelet blir för populärt blir det serverproblem vid premiären.

För att mildra serverstrulet valde Sledgehammer att plocka ner spelets dedikerade servrar och låta P2P-teknik sköta onlinematcherna, berättar utvecklaren i ett blogginlägg. Man säger att spelet överlag är stabilt, och att en patch till konsolversionerna är redo inom kort (om den inte redan lanserats när du läser detta). En pc-patch är också så gott som klar, men den ska testas och gås igenom innan den släpps.

FZ:s man vid fronten, Calle, försökte spela pc-versionen med en bekant i går kväll, men de lyckades inte joina varandra i samma match.

@Carl Johansson-Sundelius: det är för att han måste bekräfta sina 20.000 sek på en färdig gamingdator från komplett. Det gör man genom att sätta på sig skygglapparna och påstridigt hävda att allt annat suger. Jag spelar med 60 fps, 5.1 ljud och 65" tv... 13/11 Uppenbarligen börjar fler reagera på din mästrande attityd. Till ämnet: bra är relativt. Jag påstår att fps på konsol ofta är god enough för några timmars pangande i COD, BF1 eller någon annan modern shooter utan för mycket vertikalitet. Destiny är ett... 13/11 Spelat spel i över 27 år och känner inte till vilken enorm skillnad det gör att spela i 120+Hz jämfört med konsolernas usla uppdateringsfrekvens. GG. För övrigt kan vem som helst sätta ihop datorkomponenter, det är inte ett dugg svårt eller komplicerat... 13/11 @Manslut: men snälla...är du 12 eller? Jag har spelat spel i över 27 år, på alla plattformar. Jag har byggt allt från servrar till gaming riggar..för tillfället kör jag på ps4 pro. Grafiken kan mäta sig med vilket pc spel som helst, communityn är gigant... 13/11 Dedikerade Servrar - Server browser??? Plz Plz Plz.... 13/11 @Carl Johansson-Sundelius: Hur är det roligare att gimpa sig när man spelar, både grafikmässigt och kontrollmässigt? Förklara gärna hur du tänker. Jag ser liksom ingen anledning till att göra det, när det finns ett bättre alternativ, så jag är genuint... 13/11 Sant. Finns också de som är överjävligt bra med gamepad, utan assist. Blev chockad första gången jag stötte på en branschkollegan som körde med gamepad när vi testade Battlefield 1 hos Dice. Han hade dock inga problem att hålla jämna steg med oss andra. 13/11 Bästa argumentet: jag tycker att det är kul. Jag tycker också att det är kul att ha millimeterprecision i en Quake-duell. Det går att gilla båda. 13/11 Nu var det inte riktigt poängen med min kommentar utan du påstod att man träffar hyfsat på konsoler med.. till vilket jag svarade på att det beror nästan uteslutande på aimassist. 13/11 Foliehatten på. Om Activisions patenterade system för micro-transaktioner ska fungera, så måste ju servrarna vara P2P, så de kan bestämma vilka motståndare du ska möta, så du vill köpa samma grejjer som de har när de mördar dig om och om igen :) Att änd... 13/11
Skicka en rättelse