Fixar problem från senare delen av utvecklingen.

Minns du Star Wars: Battlefront 2? Spelet alltså, det som släpptes för två veckor sedan men där snacket nästan uteslutande kretsat kring ekonomi istället för gameplay. Nåväl, det uppdateras i dag till version 1.03, vilket innebär en flock justeringar, buggfixar och annat.

Bättre animationer och mjukare spelarflyt står på ändringslistan, liksom att spelare har lättare att hamna på MVP-listan efter avslutad match. Man koncentrerar sig på att fixa saker som dök upp sent under utvecklingen, och i nästa patch står balansändringar för spelläget Heroes vs Villains i centrum. När nästa patch släpps vet vi inte i nuläget, men version 1.03 finns ute till pc och dyker upp under dagen till PS4 och Xbox One.

Ändringlistan:

Klicka för mer information

Release Notes - Patch 1.03

  • Reduced the amount of Score and Battle points gained by using the Disruptor Shot mod for the NT-242 when used against vehicles.

  • Reduced the amount of Score and Battle points gained by using the LAAT Gunship against vehicles.

  • Reduced the amount of damage the Stinger Pistol ability does against Heroes & Villains.

  • Boba Fett can no longer capture objectives while hovering high above the objective.

  • Blocked of some areas on Kamino and Naboo where players could use aerial units to gain an unfair advantage over other players.

  • Tweaked the spawning positions when playing Strike on Kamino.

  • Tweaked the combat area on Tatooine when playing Strike.

  • Tweaked the combat area on Endor when playing Blast.

  • Tweaked the combat area on Hoth when playing Blast.

  • Tweaked the spawning positions of Starfighters when playing Galactic Assault on Tatooine.

  • Tweaked the spawn positions of the AAT when playing Galactic Assault on Kashyyyk.

  • Fixed several collision and traversal issues on Jakku.

  • Fixed several collision and traversal issues on Kashyyyk.

  • Fixed several collision and traversal issues on Endor.

  • Fixed several collision issues on the Death Star II.

  • Fixed several UI issues in the spawn screen when playing Heroes vs Villains.

  • Fixed an issue where the objective markers would not update correctly during Galactic Assault on Endor.

  • Fixed an issue where some automatic doors would not open when approached by Villains in Heroes vs Villains.

  • Fixed an issue where texture was missing near the East Gate Control when playing Strike on Yavin IV.

  • Fixed an issue where the reticule from Lando's Sharp Shot ability would remain active longer than intended.

  • Reduced the amount of the damage the NT-242 with the Disruptor Shot mod does against the AT-ST.

  • Fixed an issue where the Scan Dart ability would not work correctly when used on doors.

  • Players will no longer be able to start a round if the pre-round requirements are not met.

  • Fixed an issue where the HUD would indicate that friendly forces are taking damage when being hit with by the Ion Charge ability on the AT-RT.

  • The Heavy Trooper's Impact Grenade ability VFX now works as intended.

  • The DLT-20A Targeting Rifle VFX now works as intended.

  • The Pulse Cannon ability VFX now works as intended.

  • Fixed several issues with the End of Round screen where tall characters would not fit in the screen.

  • Fixed an issue where the players could not Zoom after switching weapons from an overheated TL50.

  • Fixed several clipping issues that occurred during the campaign.

  • Fixed an issue where Iden's Star Cards will display their multiplayer stats during the Campaign.

  • Fixed several animation issues for Heroes and Villains.

  • Fixed several texture issues in Arcade mode.

  • Fixed several collision issues in Arcade mode.

@ebackman2: Får knappt några credits för att stå still. Ligger man bara och drar kills så är det snålt med poäng, objectives ger absolut mest och enklast. Spelar mest 16v16 eller 40 01/12 @ebackman2: Får knappt några credits för att stå still. Ligger man bara och drar kills så är det snålt med poäng, objectives ger absolut mest och enklast. Spelar mest 16v16 eller 40 01/12 Då kanske de borde se över så att man får något för att spela spelet? Förstår inte hur folk går med på att gummiband-snubben som står afk tjänar lika mycket poäng som mig, om jag inte är i toppen? EA... 01/12 Star Wars: Battlefront 2? hmm tro jag har hört talas om detta :) Min son och hans kompisar som nästan bara spelar FPS spel är inte ett dugg intresserad, det är Overwatch, CS och Fortnite som gäller. Tror de blev besviken på första spelet samt att konkur... 30/11 Se mitt inlägg ovan Inte mycket xp/battlepoints för de killsen men du har ingen nytta av det i heroes vs villains då du ädå inte behöver de för som i de andra moden kunna välja tex farkost hero o.d 30/11 I ett 4vs4 mode där 3 av dina medspelare använder sig av denna metod gör ju att de enbart snurrar runt runda efter runda och det medför att de förstör matcherna helt. Det de är ute efter är få de credits man får efter matcherna och för de kunna köpa pac... 30/11 @Rh3nium: Är rank 26 tror jag, testa och göra ett par "challanges" samtidigt som du lirar.. släng ett öga på dom vissa är väldigt enkla och det finns väldigt många i olika kategorier. Ett litet tips för att låsa upp lite vapen och attachments snabbt så... 30/11 Sweet, bara tacka och ta emot. :) 30/11 Är inte level baserad på hur många "starcards" man har, eller liknande? Du kunde gå in med plånboken och levla upp en massa gånger utan att spela en match? Och jag har för mig att du inte tjänar speciellt mycket extra credits om du spelar bra vs om du... 30/11 @AndyZedd: Seriös fråga (äger inte spelet), men ger inte gummibandsfolket massa XP? För det är väl i princip bara att kötta ner dem och få massa kills = XP? Eller är XP/credits distributionen annorlunda? 30/11
Skicka en rättelse