"Xbox är synonymt med gaming", menar Brendan Greene.

Brendan Greene, skaparen bakom jättesuccén Playerunknown Battlegrounds, berättar i en intervju med GamesTM (via Wccftech) att PUBG kommer att rulla i 60 sköna bildrutor per sekund på Xbox One X. Original-Xbox One? Man siktar mot 60 fps men kan tvingas nöja sig med 30.

I have great faith that we’ll get there. The great thing about Battlegrounds is that it’s not…unlike the more high paced shooters, frame rate isn’t that important. Yes, it is important, but it’s not as important for us as it is in a twitch shooter. So we’re aiming for 60; not sure if we’ll get there, but that is our aim.

Greene tillägger att han är väldigt glad över att få se ett av sina spel på en Xbox-konsol ("Xbox är synonymt med gaming") och att det finns en stor spelarbas som föredrar konsolspelande. Han tror att det kan bli "otroliga siffror" på Xbox också, men säger samtidigt att han "inte vill jinxa det".

PUBG släpps på Xbox One som en del av preview-programmet den 12 december. Samma månad är det också dags för spelet att till sist ta steget till version 1.0 på pc.

@Pecman: Men att påstå att PUBG inte behöver stadig FPS eller hög FPS är ju bara skrattretande. Det gör enorm skillnad i varje situation där man faktiskt möter en motspelare och samtidigt så gör det betydligt mindre ont för ögonen i andra scenarion. Nej... 01/12 Fast nu får dom hjälp av MS att optimera sitt dåligt optimerade pc-spel. :) 01/12 Låter rimligt egentligen, utvecklarna brukar iaf på konsollerna försöka få så att alla spelar med samma förutsättningar, om folk som köpt en One X får dubbla frameraten så blir det en klar skillnad mellan de båda. Lite som när dom släppte World of Tanks... 01/12 Inte jätteförvånande direkt, PUBG är väl rätt CPU krävande vilket råkar vara konsolernas akilleshäl ? 01/12 "While I previously stated PUBG would run at higher FPS at XGP launch on 12/12, I want to clarify that PUBG will run at 30 FPS across all @Xbox One devices. We’re constantly refining the game & exploring options to increase FPS, but this early in dev,... 01/12 @Pecman: Det är pga den urdåliga tickraten i pubg. Du behöver bara 20 fps för att se allt som händer i sekunden. Hade tickraten varit högre så hade det inte varit lika spelbart i låg fps. I övrigt var det ju exakt det jag sa, aim, reflexer och positione... 01/12 Jag har det påslaget när datorn orkar hålla en stabil FPS. Annars stänger jag av det. Tar hellre tearing än FPS drops. 01/12 Över 100fps märks det inte lika mycket som vid t.ex. 45fps. I singeplayerspel (där man inte behöver maximal respons i musen) brukar jag slå på det då man slipper tearing överhuvudtaget. Vissa är känsligare än andra så man får göra som man själv känner... 01/12 Jag håller inte med, oftast upptäcker man inte ens varandra samtidigt i PUBG, att döda någon handlar mer om att veta hur man ska skjuta än ens reaktionstid och rå aim. Dessutom gör de långa avstånden att man inte behöver vända sig om lika mycket lika... 01/12 Ren nyfikenhet, är det någon här som brukar använda V-sync när det är ett alternativ? Jag har för vana att alltid stänga av det. 01/12
Skicka en rättelse