Regissören av det storslagna äventyret är motiverad och har redan "många idéer".

När Zelda: Breath of the Wild släpptes tidigt i våras som ett releasespel till Switch rasade de höga betygen in – så även på FZ. Med detta sagt borde kanske det största Zelda-äventyret någonsin göra skaparna mätta och belåtna. Men icke – om vi ska tro Nintendo finns hungern kvar.

I en intervju med IGN talar regissören bakom Breath of the Wild, Hidemaro Fujibayashi, om att han har "många idéer" inför framtiden och "gott om motivation". De nya tankarna föddes under utvecklingen, och finjusteringarna och poleringen på slutet. Fujibayashi kan dock inte...

...say at this point if it will be in sequels or in continuations, or what form it will take, but I definitely have lots of ideas and motivation right now.

While we were working on both the main game and the DLC, it was a process of constantly getting lots of different, new ideas as we refined the game, and finding new things we wanted to do. Even in situations like this, talking to people and finding out that people want to pet dogs gives me a lot of motivation, a lot of ideas for things we could put into the game.

Eiji Aonuma, Zelda-seriens starke man, är glad över DLC-tilläggen som tillät teamet att pröva nya idéer utan att för den sakens skull tvingas utveckla ett helt nytt spel. Exakt vad som väntar för serien härnäst är dock oklart, men vi ska nog inte räkna med ett massivt Zelda på några år.

Skicka en rättelse