Imponeras av Kojima och kompanis effektivitet.

Jag har svårt att känna jättesuget efter Death Stranding då jag inte riktigt vet vad det är. Nåväl, det är i alla fall mycket glädjande att Hideo Kojima lämnat Konami-debaclet bakom sig och det verkar ha smittat av sig på hans och teamets arbetsglädje. För att inte tala om arbetstakt.

Enligt Kojima (via Wccftech) har Sony aldrig tidigare sett ett spel byggas så snabbt. Utvecklingen...

...on Death Stranding is going well enough that Sony told us, ‘We have never before seen a game being created at such a fast pace.’ We are planning an announcement that will further surprise everyone in 2018.

Innebär detta att spelet kan komma att släppas redan 2018? I maj hette det att utvecklingen "går ganska bra" men mellan raderna lät det som om det var en lång väg kvar att vandra.

@toern: att teamet arbetar snabbt tycker jag enbart tyder på att de är kompetenta och jobbar bra ihop. Det för mig (som dessutom är utvecklare själv - om än webb) är något mycket positivt. 31/12 Hum... snabbhet är inte direkt något som fyller mig med tillit när det gäller speldesign, men jag antar att det var tänkt att låta positivt. hur det än var med det så blir det intressant att se vad det blir av det hela, men tror inte man ska hypa upp... 30/12 Gameplay på E3? 29/12 @KeyserSoze Helt ärligt så tyckte jag nog att hela delen med Liquid var det största cringe delen i hela serien, nej fy, det om något jag inte alls tyckte om. Och det kändes inte heller som något som Kojima hade gjort, det för mig var något som Konami... 28/12 Jag längtar mer efter att få reda på vad Death Stranding ÄR. 28/12 @Esri: Tyckte det var koolt att få se liquid snakes hat mot "big boss" frodas och psychomantis relation med liquid. Gillade även Miller och hur han var grundlurad genom hela spelet. Hade lite frågetecken kring volgin, man fick inte veta så mycket om var... 28/12 Hoppas att Death Stranding blir mer linjärt och stor fokus på story. 28/12 Tyckte det helt ärligt var ett uselt slut, utan tvekan det sämsta spelet i serien. Storyn var ett stort skämt, större skämt än deras tidigare vansinniga delar. Kommer helt ärligt inte ihåg en enda karaktär ifrån MGSV förutom Snake, Quiet och Ocelot. Väg... 28/12 Bästa med det här är att dom har fått koden till motorn från Guerilla Games och sitter och enhancear den på en ännu mer avancerad nivå. Sjukt taggad på att se allt in game! 28/12 @KeyserSoze: Precis. Och Death Stranding kommer bli episkt. GAMEOFTHEYEAR. 28/12
Skicka en rättelse