Michael Pachter tror att försäljningen kommer ta fart.

Michael Pachter, analytiker på Wedbush Securities, tycker och analyserar gärna ofta om mycket. Nu delger han världen sin synBattlefront II och vad som kommer ske efter lootlåde-stormen. Pachters dom? Vinden kommer vända för Battlefront II. Den ska faktiskt redan ha gjort det.

Although Star Wars Battlefront II had a weaker-than-expected debut in terms of its domestic physical sell-through, we believe that the loyalty of the Star Wars fan base, the game’s appeal as a holiday gift, and the release of Star Wars: The Last Jedi on December 15 will result in sales of the game bouncing back in the December retail month.

Pachter noterar smällen aktievärdet fått men tror ändå att EA med kanoner som Battlefield 1-uppföljaren och Anthem kommer att gå en ljus nära framtid till mötes. Vi får väl se.

Först när dom ger oss ett ordentligt Battlefield ska dom börja få mina pengar igen.. efter bf4 störtdök kvalitén i alla efterkommande släpp. Önskar mig bf1942 remake :p gigantiska maps och mer teamtänk för att lyckas strategiskt. Och framförallt, ubåtar... 05/01 Det hela är faktiskt ganska enkelt. Är absolut ingen fanboy av EA, bara vill ha det sagt. Sluta köp deras spel/dlc. Skall vi, konsumenter får dem att lyssna. Ge dem inga pengar i form av inköp av deras produkter, så måste de ändra på sig. Tankar kring... 04/01 Hear ye Hear ye! As loyal fans of Star Wars you must buy "Battlefront 2.... 2" Because your are loyal fans and therefore you must buy, with lootboxes and all! Hear ye Hear ye! 04/01 @kaealy: Det behöveds inte patcha spelet för att tabort lådorna. Om du spelade early start så var dom där och efter ett uttalande av EA/DICE så var dom bort ifrån spelet och det var ingen patch som behövs. Det var senare en ändring av hur mycket Credits... 04/01 Om artikeln, Låter mer som en önskedröm än en analys förankrad i verkligheten. @Raveknight, https://outofthisworldx.files.wordpress.com/2016/09/ear-trumpet.jpg Kanske är det möjligt att de lyssnar, men om de nu gör det så visas det verkligen inte i prod... 04/01 "Enligt [Patrik] Söderlund har EA lyssnat på tankar från spelare runt vilken typ av upplevelse de förväntar sig, samt noga följt utvecklingen på markanden." 04/01 Det är själva principen att progressionssystemet suger, kalla det överdramatiserat om du vill. Att allt du "låser upp" sker genom random lootlådor är värdelös spel-design/bara fokus på att mjölka pengar ur sina spelare. Men stöd denna skiten så är det... 04/01 Som ägare av spelet också, öh nej det var det inte. Speciellt inte när man var tvungen att patcha spelet rätt hårt när man tog bort lådorna för att balansera upplåsningen av saker. Lägger ner att vara en sån jävla push over för the corporate machine.... 04/01 Ska jag vara helt ärlig så har jag faktiskt haft jävligt kul i Battlefront 2 under de ~120 timmarna jag har lagt ner på spelet. Det är faktiskt ett underhållande spel med bra gameplay och hela fiaskot med lootlådor var så överdramatiserat att man vill... 04/01 Precis, det var exakt det jag menade. 04/01
Skicka en rättelse