Lägger krutet där det hör hemma.

Under E3-mässan i somras förkunnades att den taktiska multiplayer-shootern Insurgency: Sandstorm skulle begåvas med ett story-läge för både solospelande och co-op. Men nu kommer motsatta besked. Den nyligen rekryterade lead game designern Michael Tsarouhas skriver att singleplayer och storydriven co-op inte kommer finnas med, åtminstone inte när spelet släpps.

Anledningen är att det skulle kräva för mycket resurser. Istället lägger man all kraft på multiplayer-delen, och storybitarna kan komma att dyka upp senare, skriver Tsarouhas.

As a team we have decided to make some shifts in the direction of Insurgency: Sandstorm. To start, the single player and cooperative story has been canceled for release, and will be considered again at a later date. This is due to its high production requirements and our commitment to deliver to our fans in 2018. The story was a very exciting and new opportunity for us as a team, but we felt we had to make a choice. At this moment it’s more important to us that we deliver a full multiplayer and coop experience that improves on Insurgency; one that is true to our style and what we feel we do best. We know to some of you this decision may be unexpected, and we’re sad to share this news, but this was a shift our team felt we needed to make.

Vidare berättar han att man slopat planerna på att bygga spelets strider på verkliga konfliktscenarion. Man upptäckte att det hade varit både begränsande och potentiellt känsligt, och istället blir det nu fiktiva konflikter, som dock hämtar inspiration från verkligheten.

Sluten alpha-testning av Insurgency: Sandstorm börjar "snart". Om du vill vara med slänger du in en intressseanmälan.

Skicka en rättelse