Belöningar begränsades av (ännu ett) gömt system.

Precis som när Destiny 2 tidigare hamnat i blåsväder handlar veckans kontrovers om en upplevd känsla av att som spelare bli snuvad på konfekten. Den här gången handlar det om spelläget Faction Rally och kritiken är riktad mot belöningssystemet som låser ut spelare från belöningar om de råkar få för många.

Bungie har än en gång gått ut med ursäkten att det inte varit tydliga nog i ett blogginlägg och medger samtidigt att systemet legat gömt i bakgrunden och att det inte var särskilt genomtänkt att inte på förhand berätta att bara en del av de nya vapnen för säsong 2 skulle vara möjliga att få som belöning i det nuvarande Faction Rally-eventet.

Detta är särskilt intressant eftersom utvecklarna tidigare lovat att bli mer transparenta gällande kommande förändringar till spelet och dessutom presenterat en omfattande plan för framtiden. En sak är åtminstone säker, det här lär inte heller vara det sista vi hör om Bungies trixande och fixande för Destiny 2.

Huh!? Vart kommer detta ifrån? 24/01 Ah, makes sense then. Det va skrivet på ett sätt som tydde på annat. Mjo, det är en subjektiv åsikt. Håller med den till viss del oxå. Mer innehåll behövs, som vanligt när det kommer till spel numera. Främst MMORPG-aktiga spel. Det är synd. Dock gillar... 24/01 Goodbye Bungie. 22/01 Det är så synd att inte Bungie/Activision inser potentialen i Destiny-serien och återigen nöjer sig med att skapa någonting halvdant. De har en solid shooter som grund, bra artstyle, det finns mängder av saker att bygga vettig lore på etc. Varför inte... 21/01 @azynkron: tja, du kan ju testa själv om det känns långsamt. Jag upplever inte det utan ett extremt hett tempo när jag slåss mot 40 fiender samtidigt från alla flanker. 21/01 Klandrar dig inte. Jag hade avinstallerat själv om jag inte hade världens långsammaste internet :D 21/01 Det är precis tvärtom. Framförallt konsolerna använder 3e person eftersom du ser mer av din omgivning och motverkar att kontrollerna (läs analoga handkontroller) är så långsamma. Varför man vill sitta och spela och kännas som om man är rullstolsbunden... 21/01 Jag måste säga att Bungie verkligen lyckats med något här, och ifall målet var att få spelare som mig att tappa intresse för spelet så har dem dessutom lyckats förvånansvärt bra med det. Applåder. 21/01 Avinstallerade det nu i veckan, har tröttnat rejält på alla ursäkter... 21/01 @star-affinity: jag hatade 3person innan warframe. Har alltid spelat FPS innan. Warframe har en rätt bizarr stil men en bra story och mycket Lore för den som gillar sånt. Just det styringen. Tror det beror på att allt är väldigt animerat. Jag gillar fly... 21/01
Skicka en rättelse