Hur ofta stöter du på fuskare i PUBG?

Nyligen bannades 100 000 Battlegrounds-fuskare i ett svep, men det verkar inte avskräcka folk från att fuska sig fram mot den hägrande fjäderfämiddagen. Ett fäskt exempel hittas i ett klipp på Reddit, som visar hur en spelare återupplivar en stupad kamrat och sen healar sig själv. Fusket består i att båda dessa aktioner ska ta ett antal sekunder att utföra, men de sker så gott som omedelbart.

PSA: New cheats - Insta rez and meds from PUBATTLEGROUNDS

Enligt kommentarer till bilden ska det här fusket ha funnits i flera månader, och vissa uttrycker frustration över att det inte åtgärdas.

Med en bit över 27 miljoner sålda spel överraskar det föga att Battlegrounds lockar till sig folk som både använder och säljer fusk. Enligt upphovsmannen Brendan Greene kommer 90 procent av alla fuskare från Kina, men Greene vill ändå inte stänga ute landet från sitt spel.

Nej men att klienten har mer att säga om än att servern bestämmer allt. Klienten säger att spelaren träffade ett headshot även om spelarnas position på servern inte hade fått det att fungera. Servern får lita på att klienten talar sanning, och kolla så... 24/01 Lyckas hamna med en fuskar i typ vart femte game man kommer in i. Lite störande när det går bra för en själv. Det blir dock ett frustrationsmoment när man möter 2 stycken i rad:P 24/01 Hah Bluehole gick ju ut för ett tag sen att man kunde reporta fuskare manuellt via deras hemsida. Jag reportade en fuskare som sköt ihjälp massa folk genom väggar på flera 100m håll. Jag gjorde mig till och med mödan att spela in en film som bevis där... 23/01 "Bajsa"? Ja någon i kategorin blind "fan-boy" lär jag aldrig kvala in under för något spel. Tror inget? företag i historien åtgärdar brister om det inte kostar dem något eller problem uppmärksammas. Starwars Battlefront II ett friskt exempel på ignorera... 23/01 @cb99: Måste helt klart hålla med om något av det du skriver men det känns så otroligt onödigt att bajsa på sitt eget spel när Brendan faktiskt vill att det ska bli en esports scen utav det hela, om det nu är sant att de låter hackare fuska i spelet med... 23/01 Jo fast det var ju i princip det jag skrev :D Servern har slutordet är ju samma sak som att klienten inte bestämmer, utan frågar om det är korrent 23/01 Säga istället för att göra är två olika saker, och vanligt förekommande. I release notes'n på 1.0 så sa de att de tittade på pinglock, inget ännu trots att artiklar och den här typen av rubriker står att läsa överallt nu, riktigt trist på ett bra spel.... 23/01 Det är lite mer komplicerat när det kommer till client prediction, för hade klienten frågat om lov för allt som görs så hade all latency upplevts på riktigt, så spelet gör först och frågar om lov sen. det är verkligheten när man gör ett spel med hundra... 23/01 Ajaj, ni som tror att dev teamet inte gör något borde kolla H3 Podcast med Brendan Greene, där snackar de del om hackers, serverproblem och utvecklingen av spelet. En liten inblick för er som tror att de bara sitter med händerna i fickan och låter bankk... 23/01 Det är däremot väldigt svårt att förutse alla möjliga fusk-scenarion som alla kreativa fusk-skapare hittar på, men detta är bara klantigt från utvecklarnas sida. Haha, det var ju en ganska lustig "feature" i BF3 ;) 23/01
Skicka en rättelse