Precis som med Rainbow 6: Siege så har Ubisoft nu bestämt sig för att hålla sina Ghost Recon-spelare engagerade genom att släppa lootlådor till spelet.

Ghost Recon: Wildlands är ett spel som jag spenderade en hel del tid med förra våren och som jag hade rätt så skoj med. Men uppdragen blev snabbt enformiga och variationen fanns liksom inte där.

Men Ubisoft lyckades än en gång göra en Ubisoft och blåsa nytt liv i spelet genom fortsatt stöd och ett genom att slänga in ett väldigt underhållande flerspelarläge i form av Ghost War.

Mot slutet av denna månad så kommer man försöka engagera spelets spelare ännu mer genom att, i samband med Extended Ops-uppdateringen, introducera något som de kallar för Battle Crates. Battle Crates är mer eller mindre lootlådor där man slumpmässigt får föremål som man sedan kan använda i spelet. Det kommer finnas specifika lådor för kampanjen och lådor som man kan använda i Ghost War (flerspelarläget). Dock kommer man kunna använda många av föremålen man får i båda spellägena.

Ubisoft lovar att det endast kommer handla om kosmetiska föremål och att inga dubbletter kommer delas ut. 400 Credits kommer de att kosta och alla spelare kommer få två gratislådor genom Ubisoft Club när uppdateringen väl släpps.

Vill man ha något från lootlådorna men inte vill chansa så kan man köpa samtliga föremål, förutom ikoner, direkt från spelet interna affär.

Synd. Jag hade tänkt skaffa detta men blev mindre sugen nu. 25/01 jag gillar lootlådor! 25/01 Och vips så hade man avinstallerat spelet. Tack och lov så betalade jag aldrig ett öre för spelet. 25/01 Om spelföretagen funkar likadant som filmbolagen så kanske man kan hoppas att alla dessa lootbox miljoner resulterar i större/bättre/fler satsningar på riskprojekt och/eller riktiga kvalitétsspel. Filmbolagen brukar ju ha 1-2 kassakor alá Avengers varje... 24/01 Starter Edition är en billigare variant utav det fulla spelet för spelare som inte är beredd att lägga fullpris på spelet eller testa på spelet innan de känner att de vill uppgradera. Därför är det "långsamt" att tjäna in pengar för att låsa upp nya kar... 24/01 @Korken: bättre gear? du kan ju köpa all gear du behöver till en operator efter typ 2-3 matcher. 24/01 Jisses vad mycket negativitet det var över detta. Jag anser att det är faktiskt kan gynna detta spel då det saknas enormt många spelare i Ghost War. Förra veckan jag spelade var det 75 pers i matchmaking en vardagkväll... Själv tycker jag att Ghost War... 24/01 Kommer aldrig att köpa ett spel som har lootlådor. 24/01 Loot boxes är ju det som gör att de fortsätter uppdatera spel. Siege är ett bra exempel. så länge det inte blir pay to win. 24/01 Rainbow Six: Siege som är ett hyffsat spel i grunden förstörs i mitt tycke till viss del av det extremt långsamma progression systemet. Att låsa upp endast en ny karaktär/operator har för mig tagit säkert 16h spelande, det är också svårare i början när... 24/01
Skicka en rättelse