Mys i fyra och en halv minut.

Någonsin undrat hur tankegången går till när man ska återskapa en av spelhistoriens mest omtyckta spel? Då har du något att mysa framför.

I en kort video berättar spelutvecklarna bakom remaken av Shadow of the Colossus, Bluepoint Games, om hur designprocessen gick till. Allt ifrån om hur kontrollerna både har förbättrats för en ny generation och bevarats för den äldre – till en ny hårfysik på en av kolosserna.

Du kan njuta framför Shadow of the Colossus den 7 februari på PS4 i 4K och HDR.

Kolla på Silles kommentarshistorik så ser du att hens främsta nöje är att kasta ur sig onödigt negativa kommentarer så fort det handlar om konsoler. En kvarleva av den där självbeundrande men snart utdöda "pc gaming master race". On-topic tycker jag nog... 28/01 Spelet släpptes 2005 till PS2 och var jävligt snyggt på den tiden, så jag vet inte vart du fick 2006 i från då remastern är bra mycket snyggare än originalet. 27/01 Valen dem tagit med spelet känns som självklara, men i dagens läge, med dagens spel industri, så kan man inte längre ta dessa val som självklara längre. Så man uppskattar att de gör allt för att glädja nya fans med nya ändringar, men samtidigt tillfreds... 27/01 Nja, båda spelen är ju ändå ute efter miljöer som ser naturliga ut, plast-looken beror nog på en dålig renderingsteknik i motorn eller att man helt enkelt är utdaterad när det gäller att kunna framställa bättre ljus/material. Remasters ser ju dock allti... 27/01 @Harmond: Två väldigt olika estetiker på SotC och AC: Origins, tror det är svårt att bara kräma in "fantastiska material" hur som helst, viktigare kan ju vara att behålla känslan än antalet pixlar, polygoner eller liknande? Sen kan jag tycka det är lite... 27/01 Så dom har uppgraderat grafiken till 2006 års standard. 27/01 Synd att remaken är så ful, allt ser ut som plast, vi har ju hunnit lite längre än så kan man tycka.. Jämför hur fantastiskt material ser ut i AC: Origins: https://www.artstation.com/artwork/Qqy0B te.x... 27/01
Skicka en rättelse