När Epic Games lanserade sitt action-MOBA Paragon för två år sedan hade man stora ambitioner att locka många spelare genom konstanta uppdateringar.

Men någon större publik lyckades spelet aldrig få och därav har Epic Games nu valt att stänga ner Paragon.

"After careful consideration, and many difficult internal debates, we feel there isn't a clear path for us to grow Paragon into a MOBA that retains enough players to be sustainable. We didn't execute well enough to deliver on the promise of Paragon. We have failed you -- despite the team's incredibly hard work -- and we're sorry."

Den 26 april kommer man släcka ner servrarna och alla som spenderat pengar i spelet kan be om att få en återbetalning via den här länken.

Epic Games har ju lyckats bättre med Fortnite Battle Royale så sannolikt kommer man fokusera sina Paragon-resurser på att förbättra Fortnite istället.

Jag skyller allt på matchmaking systemet samt att de aldrig släppte nåt "ranked", har över tusen matcher i Paragon men kunde ändå få spela med totala nybörjare som spelade sin första match. Riktigt synd att det inte funkade men prioriterar man fel saker... 29/01 Riktigt tråkigt, kolla på Youtube så ser ni stora Youtubers (inom Paragon scenen) gråta i webcamen för att dom kommer lägga ner. Dom har startat insamlingar med över 15k röster för att på något sätt behålla servrarna igång. 28/01 Paragon? Aldrig hört förut 28/01 Prövade det, var på tok för simpelt och oinspirerat. Vissa karaktärer hade riktigt fräck grafisk design men som helhet passade typ ingenting ihop med något annat, jätte spretigt. Men nu har dom sin "battle royale" kassako, lär knappast se röken av något... 28/01 Nja, inte dött. Det är fortfarande i pre-alpha och dom slutade uppdatera det för ungefär 6 månader sen pga de valde att arbeta på Fortnite för tillfället. Dom säger att dom pausat utvecklingen och kommer att fortsätta men man vet ju aldrig. Spelar själv... 28/01 LOL eller ROFL... Båda passar. Epic är väl ganska dött... Vad hände med nya UT? Dött antqgligen oxå? Är det dom som gör fortnight? Suckie suckie 27/01 Ja faktiskt, onödigt komplicerat och rörigt. Det blev dessutom ännu värre när de gjorde nån revamp på hela systemet nyligen. 27/01 Hade dem gett fan i kortsystemet så kanske 27/01 Tyckte spelet var ganska bra, ett långsammare Smite. Men de var lite för inne på sin grej och lyssnade för lite på spelarna. 27/01 I det stora hela var min uppfattning att dom satte DOTA2 i third person med massa effekter och grafiktrolleri (som Epic måste blåsa av på max för att kränga motorn) osv. Så resultatet blev ett spel som ( allafall kändes) slower-moving än DOTA2 där du... 27/01
Skicka en rättelse