Förbättrar en hel del.

Likt de flesta spelen idag kommer de med en dag-ett-patch. Ett sätt för utvecklare att fortsätta göra förbättringar på spelet trots att spelet rent fysiskt redan finns ute hos återförsäljare.

Medeltida Kingdom Come: Deliverance är här inget undantag. Sajten Gadgets360, som lyckades få tag i spelet innan dess planerade release 13 februari, rapporterar nu att dess Playstation-version kräver att du laddar ned en 23GB stor patch. Det i sin tur betyder att spelet är 46GB stort.

Patchen med det passande namnet ”1.01” förbättrar en rad massa funktioner såsom ansiktsanimationer, övertalnings-interface och spelets combat.

Tyvärr betyder det att användare med långsammare bredbandshastighet kan få vänta mer än en dag för att få ta del av spelet i dess nya och förbättrade form. Något utvecklarna Warhorse förstår kan vara irriterande men passar på att ge en förklaring till patchen.

The production realities of game development mean that a ‘release’ version has to be finalized some time before the actual release date. We could have used this time to get some rest, or we could use it to create some additional content and sell it to you as DLC, but we went back to the version-to-be-released and worked on it. The results are obvious: quests are more balanced, RPG progression is smoother, the game runs faster and every facet of the game got more polish. The drawback of course is that most of the data in the old build was replaced and has to be downloaded as a patch. At a hefty size, it’s going to take some time to download and it’s a shame. Still, we strongly believe that after four years wait it will pay off to wait a little bit longer while the day one patch is downloading. Trust me, it will deliver the awesome experience you deserve!

Folk verkar inte förstå att spelbolag idag MÅSTE nästan göra såhär. För att få släppa spel till konsoller så måste de skicka in en release candidate som ska bli godkänd ett par månader innan datumet spelet ska släppas. Alltså måste de nånstans bestämma... 11/02 Jag minns när Gothic 3 släpptes 2006 med en 65 mb dag 1-patch och vilket skit de fick för det. Recensenterna hudflängde spelet sida upp och sida ner för att det var ospelbart direkt ur lådan. Ingen brydde sig om att lilla Piranha Bytes inte hade samma... 11/02 Oj, det blir saftig storlek på PS4 det. Är i valet och kvalet vilken apparat man ska köpa spelet till. På PS4 blir det en mycket mysigare spelstund, det blir verkligen som att "nu jävlar har jag en tv-spelssession här och ingenting kan störa mig". På... 11/02 Ni som klagar på "färdigt" spel som innehåller day 1 patch ska också komma ihåg att om de väntade tills den punkten som patchen var klar och med i skivan skulle det ta längre tid. MS och PS måste ju verifiera, eller fan vad det heter, patchen innan de... 11/02 @Pholiage: Tror det handlar lite om resurser när det kommer till typer utav detta spel. Det är ett väldigt massivt projekt för att vara en kickstarter. Det finns mycket att tänka på inom innehållet så presteringen kring vissa saker kan vara riktigt bra... 11/02 Jag anser att spel som behöver en första dagen patch inte var redo för release till att börja med. 11/02 Är det så här spel ska utvecklas numera? Som de själva beskriver det så har de skrivit om nästan hela spelet. Alltså vad hände med "släpps när det är färdigt?" De där e ju nästan gränsen på ett early access spel som lämnar beta stadie. 11/02 Frågan är om patchen är med i den senaste trailern. Tyckte spelet såg riktigt bra ut i den. https://www.youtube.com/watch?v=F1z6ubHowgA 11/02 Lagomt saftigt. x) 11/02
Skicka en rättelse