Så inga fler förseningar alltså.

Om man var orolig för att släppet av det svenskutvecklade spelet A Way Out skulle skjutas upp så kan man nog lugna sig lite. Detta då spelets regissör, Josef Fares, i dag twittrade att spelet nu har nått guldstatus.

Det innebär att spelkoden är klar för att tryckas på skivor och att det med största sannolikhet kommer pricka spelets släppdatum, vilket är den 23 mars.

Okej, så här. Gnäller man på day1 patches så är det ett automatiskt kvitto på att man inte har en aning om hur spelutveckling går till. När releaseklienten skickas till "tryckning" aka "goes gold" så är det fortfarandec ca 1 månad kvar till release. Gra... 27/02 Veckans fjasko var iallafall ditt inlägg alldeles nyss ^^^ 27/02 Åh herregud vilket gammalt och substanslöst påstående. Känns som backflash till FragZones tidiga dagar. Stämmer ju inte alls och du borde typ lite skämmas. 27/02 Håller med till 100% ! Allt som EA rör vid blir till hundskit förr eller senare. 27/02 Håller med, har även high hopes eftersom Hazelight (studion bakom A Way Out) även var med och gjorde Brothers. Så samma regissör, och samma utvecklare? Hoppas på ytterligare en fullträff :D 27/02 Eller så kan man hoppas att det blir en succé eftersom det är utvecklat av en liten svensk studio :) 27/02 Ja. Ofta med argumentet "Kan dom inte göra klart spelet innan dom släpper det istället". Senast jag såg det var på Kingdom Come: Deliverance. Kan ha varit för att day-one patchen låg på 23Gb men det var i alla fall en hel del gnäll över det. 27/02 Gnäller folk verkligen på day-one patches? Det är väl snarare day-one DLC som brukar irritera... 27/02 Eftersom det är ett EA-spel får man verkligen hoppas på ett praktfiasko. 27/02 Ska bli intressant att se om spelet är "helt" färdigt eller om dom lägger den resterande månaden på att finputsa spelet och därmed släpper en day one patch. Och om folk i så fall kommer gnälla över det som dom brukar göra om det är något större spelföre... 26/02
Skicka en rättelse