Knuffar ner Resident Evil 5 från förstaplatsen.

Strax efter releasen konstaterade vi att Capcom skeppat fem miljoner exemplar av Monster Hunter: World (recension), vilket var nytt rekord för serien. Drygt en månad senare konstaterar Capcom att man skeppat 7,5 miljoner ex och att spelet är studions bäst säljande någonsin.

Antalet skeppade spel är inte synonymt med antalet sålda spel, men Capcom gör det klart och tydligt att det är deras mesta bästsäljare genom alla tider. Därmed knuffar Monster Hunter: World ner Resident Evil 5 från tronen och antalet sålda Monster Hunter-titlar landar nu på 48 miljoner.

Siffrorna lär ju inte bli sämre när titeln når pc-spelare någon gång i höst. Och vem vet? Kanske kommer spelet även till Switch tids nog. En studio har åtminstone erbjudit sina portningstjänster.

Tja. Vad storheten är vet jag inte meeeen.... "As of August 29, 2001, Diablo had sold 2.5 million copies worldwide" "11 million users still played Diablo II and StarCraft over Battle.net in 2010" "As of June 30, 2015, the [Diablo 3+expansion] had sold,... 06/03 @WarpGuN Det gjorde inte jag heller första gången jag hörde om det. "orka wipea efter 25 min..". Vad jag inte visste var att striderna innehåller väldigt mkt "luft". Du har det sjukt hetsigt och stressigt och till slut flyr monstret till ett annat ställ... 06/03 Vad är storheten i detta spel? Banka ner monster, för att få bättre gear så man kan banka ner större monster så att man kan få gear för att banka ner större monster för att få gear.... 05/03 Riktigt roligt spel men som folk tidigare sagt lite speciellt! Gäller att hitta ett vapen man gillar stilen med sen är det vara att köra och skaffa bättre gear osv! 05/03 Försökte komma in i det men det är satans långtråkigt. Hamnade på plocka-upp-någon-gång-när-det-är-brist-på-annat-hyllan. Gillade svårighetsgraden på striderna dock. Synd att de är så himla repetitivt och storyn är fattig. 05/03 Ser fram emot PC-släppet. 05/03 @Zymac: combat i monster hunter spelen har alltid varit speciell, det finns ingen "auto focus, mash keys" funktion som nästan alla spel har.. Det känns konstigt i början att själv behöva sikta slaget med sin jätte yxa, och missar man det slaget så kan... 05/03 Håller med, och det jag sett av streams o så ger intrycket av att combat verkar janky som fasen. (jag säger inte att det är så, men det verkar så för mig). 05/03 Personligen ser jag inte nöjet i att banka på ett monster i 30min 05/03 Köpte nyss till ps4. Ska bli roligt att testa, ser riktigt bra ut på ps4 utan några större frame drop. Annars får det bli til PC senare ifall jag får för mycket drops osv. 05/03
Skicka en rättelse