Vi intervjuade Machine Games inför släppet av en av förra årets bästa shooters.

Det finns nätter då Fantomen FZ lämnar djungeln redaktionen och går på stadens gator som en vanlig man reporter. Och till exempel åker till Uppsala för att träffa Machine Games, skaparna av comebacken för BJ Blaskowicz och de nya Wolfenstein-spelen.

Vi träffade tre personer ur utvecklingsteamet för att prata om storyn, hur man skapar bra action och hur en liten studio från Uppsala fick möjlighet att återuppliva Wolfenstein-serien.

Del 1

Jerk Gustafsson, Tommy Tordsson Björk och Andreas Öjerfors pratar om deras första möte med Wolfenstein och hur man skapar bra action.

Del 2

I det andra avsnittet fokuserar vi på karaktärerna i spelet, särskilt BJ och hans främsta antagonist, Frau Engel, och deras speciella förhållande.

Del 3

Vi får veta mer om den första utmanande tiden för studion, de vanligaste missförstånden om spelutveckling och, såklart, Mecha Hitler.

Skicka en rättelse