Slut på flygresor och stabilare sparsystem.

Trots de många hyllningar Kingdom Come: Deliverance har mottagit är det svårt att förneka alla buggar som spelet plågas av. Något utvecklare Warhorse nu spenderar mycket av sin tid på att fixa.

Så sent som igår lanserade de en ny patch som stryker en del av buggar och även förbättrar optimeringen en del.

Bland annat ska Alchemy bench sluta skjuta upp dig i luften, vakter ska inte muddra dig lika mycket, spelet har nu en ”Save and Exit”-funktion och vissa områden ska inte hacka lite mycket som förut.

Patchen är som sagt tillgänglig på PC redan nu, med planer att släppas till Xbox och PS4 inom de närmsta dagarna. Du kan läsa hela listan på förändringar här:

Klicka för mer information

Release Notes for version 1.3.1
The game now has Save and Exit feature.
Saving is much more robust and saves won't get corrupted even if the game crashes while saving.
Performance improved
LoD switching tweaked, reducing pop-in and improving texture streaming.
Stuttering in some areas reduced.
Slightly smoother framerate on Vsync 30. (Consoles and some PCs)
Improved lockpicking
New interface design makes it much easier to hold the sweet spot while turning the lock.
Easy and Very Easy trunks are now easier to lockpick when playing with controller. (Mouse difficulty unchanged)
Improved pickpocketing
You will no longer get caught if you stop at the beginning of the minigame. (Unless someone sees you)
The risk indicator is now much more precise. When green, you are sure not to get caught.
Alchemy bench will no longer shoot you into the air.
The last quest with Lord Capon is now visible on the map when he is ready to assign it to you.
Guards won't frisk you so often.
Your horse shouldn't get stuck when jumping fences.
Horse items are cleaned along with player items in bathhouses.
You can see when looking at a bed whether it will save your game.
You can sleep on beds without having to sit down first.
Levelling up stealth by sneaking past enemies is more consistent.
Sneaking past sleeping NPCs is now easier.
Some easily accessible trunks with extremely good loot have been removed.
Cave mushrooms can now be found in many other damp places.
You can no longer autocook potions that you haven't brewed by hand at least once before.
German voiceovers will no longer cut off in mid-sentence in cutscenes.
Late game player strength tweaked
Some combat perks that were unintentionally overpowered were tuned down.
Weapons scale less with high-level stats.
It should now be much harder to kill high-level enemies with one hit. (Unless they're helmetless. Stupid Runt...)
Other combat system tweaks
"Untargeted attack" exploit fixed.
Enemy combat archery AI improved.
Guards now react to combat more aggressively.
And many other minor tweaks.
(PC only) It is now possible to select different types of anti-aliasing.
(PC only) It is now possible to set VSync to 30 or 60, or disable it completely.
(PC only) Steam Cloud saving enabled.
And over 300 other fixes in various quests.
Improved CPU load balancing - better performance.
Turkish subtitles added.

Jag har gameat i över 30 år och jag tror att Kingdom Come är ett av de bästa spelupplevelserna jag har haft. Börjar ora mig för att det ska ta slut nu när jag är halvvägs igenom kampanjen :-p 12/03 Recensera recensionen men inte recensenten, recenserat och klart. 12/03 Men Warhorse studios ljög i alla fall bra mycket mindre om sitt spel än vad Hello Games gjorde. Jag tror inte det finns någon annan studio som så oberört, uppenbart och i den magnituden ljugit så mycket som Hello Games gjorde om No Man's Sky. Det gör... 11/03 Visst kan det. Men "recensionen" i sig själv tycker jag har spelat ut sin roll. Förstår att det är roligt att skriva dem, jag skulle kunna recensera varje spel / film jag någonsin spelat/sett, men tycker det är lite för privat. Äcklas lite av recensione... 11/03 Håller med, när man väl kommer över en viss tröskel blir det istället alldeles för enkelt. Hoppas de kan tweaka till det som du säger. Åsikter från andra kan vara positivt också. Typ hela våran civilisation bygger på att man kan ta in information från... 11/03 Istället för en ny recension kan man väl göra en tillbakablick för att se om dåliga releaser har blivit bättre med tiden? 11/03 Visst, varför inte, om man nu tycker det är värt det. Resten av utvecklingsteamet kunde väl direkt inte hjälpa att de hade en lead director som var en mytoman. Sedan dessutom Sony som hjälpte till att överhypa spelet och av någon absurd anledning markna... 11/03 Läser du verkligen recensioner? Varför vill du ha åsikter från andra? Det är ju en vänlig tanke, men vad betyder "en andra chans" det låter som melodifestivalen... 11/03 Det här är ju det absolut viktigaste: "Late game player strength tweaked Some combat perks that were unintentionally overpowered were tuned down. Weapons scale less with high-level stats. It should now be much harder to kill high-level enemies with one... 11/03 @Dominus: Ja! Håller med på bägge punkterna. TES har i min mening inte varit bra sedan Morrowind. KC:D har förtrollat mig minst lika mycket som Morrowind en gång gjorde. Hoppas verkligen Warhorse fortsätter och håller spelet levande med expansioner. Rät... 10/03
Skicka en rättelse