Släpps förmodligen på dagens och framtidens konsoler.

Vi vet fortfarande inte särskilt mycket om CD Projekts kommande rollspel Cyberpunk 2077, trots att allt fler livstecken börjat bubbla upp till ytan. Efter en nyligen inträffad utvecklarpanel lät CD Projekt också meddela att spelet utvecklas med nuvarande och kommande generations teknik i åtanke. Vi lär med andra ord se spelet på både dagens och morgondagens konsoler.

I dagsläget är det svårt att spekulera i hur morgondagens konsolgenerationer kommer att se ut. Både Xbox one x och Playstation 4 pro markerar ett nytt slags generationsskifte där processorkraften tog ett jämnfota skutt framåt snarare än ett längdhopp. Det är ändå intressant att utvecklare redan har en kommande generations konsoler i åtanke när de utvecklar sina spel.

Källa: Comicbook.com

@ratache: Dom får ta den tiden som dom behöver haha Jag har väntat på Bannerlord ett tag nu och förväntar mig inte att se det spelet innan jag har fått 8 barnbarn. Kommer troligen bli samma med det här spelet *Hoppas inte* 19/03 Tagit rätt många år det här. Ingen press nu. 19/03 Men sluta nu. 10 år bakåt!!! Vad trött man blir av allt detta Konsol vs PC krig. 1. Klart som fan att en fläskig PC för 20-30 papp har bättre grafik en en förbannad konsol för 5 papp. Du får vad du betalar för. Likadant med mycket annat här i livet. All... 19/03 Ja, jag skrev inte att alla spel är snyggare då det inte stämmer, men jag kontrade en medlems utlåtande om att det är som att kliva bakåt 10 år i tiden när man spelar konsol :-) Vissa exklusiviteter till konsol slår även de snyggaste spelen till PC på... 18/03 3 spel som exempel är snyggare än majoriteten av spelen på PC. Majoriteten av PC spelen är snyggare än PS4 spelen. 18/03 Är de snygga även om du spelar nära skärmen? Jag tyckte ex BF1 såg bra ut på Xbox one fram till jag kopplade in den på min datorskärm. Då såg jag stor skillnad mot när jag spelar PC versionen. (Spelar med olika vänner på båda formaten) Sen är väl i alla... 18/03 Näfan, typen av spel du nämner som lyckas hålla bra grafik på konsolerna är i klar minoritet. Som pc spelare tappade jag aldrig hakan över några av spelen du nämner, utan kände snarare att det var ungefär den standard bland aaa som det är, fast med myck... 18/03 Ingen av dessa spel finns för PC för det är ingen som vill ha dom? :P 18/03 Ser fram emot detta när det släpps 2020-07-07 ;) 18/03 Dock I flesta fall så brukar det bli att själva flytet i gameplayet försvinner när man måste kompensera till dålig hårdvara T.ex. Framerate, som leder till högre input lag och i vanligaste fall sämre frametime. Don't get me wrong, det är riktigt grymt... 18/03
Skicka en rättelse