Framtidens spel kommer ha så naturtrogna reflektioner!

Under den pågående GDC-mässan i San Fransisco har den stora snackisen var ray tracing, den Framtidsteknik(tm) som ska ge oss spelare det vi alltid har drömt om - naturtrogna reflektioner! Detta har tidigare (och är fortfarande) väldigt resurstungt men nu börjar man närma en verklighet där detta kan göras i realtid. Det första spelet med denna nya teknik blir Metro: Exodus men flera olika spelbolag spände musklerna i försök att överträffa varandra.

Nvidia (och Remedy)

Electronic Arts (genom Frostbite-avdelningen SEED)

Futuremark

Epic (tillsammans med Disney-ägda ILMxLab)

Men, det finns mer! På mässan har ett par olika demonstrationer på hur vi ska slippa resa till Uncanny Valley varje gång en spelkaraktär ska försöka leverera ett trovärdigt anförande. Eftersom självaste Andy Serkis är med måste alla titta.

Men, om du verkligen inte gillar Hollywoods röstskådedarling finns det alternativ.

Vi känner redan nu hur spelen kommer att bli objektivt bättre av denna grafiska revolution. Som förvisso Amiga skröt om för flera decennier sedan. Men ändå!

Tack till Milleeagle, Pungvred för detta #nyhetstips!
Skicka en rättelse