Teamet har bestämt sig för att satsa på andra projekt.

Breakaway var en kommande multiplayerbrawler från Double Helix som nu läggs på is efter två års utveckling. Detta enligt ett inlägg från utvecklarna på Reddit. En av anledningarna till att projektet nu läggs ner är att teamet helt enkelt inte var nöjda med spelets kvalitet.

While we have developed many ideas and made a lot of progress, we are also setting a very high bar for ourselves. In spite of our efforts, we didn’t achieve the breakthrough that made the game what we all hoped it could be. After a lot of soul searching, the team decided to focus on new ideas. As a result, Breakaway is no longer in active development.

Breakaway liknandes vid ett MOBA där målet var att förflytta en boll (eller relik) till fiendernas mål. Att MOBA är en konkurrensutsatt genre vet vi sedan tidigare och kan ha varit en faktor som spelade in i beslutet. Double Helix utesluter ändå inte möjligheten att en dag återvända till projektet och säger att om inspirationen skulle råka "slå ner som en blixt" så kommer vi att få höra om det.

Tack till necrolock för detta #nyhetstips!
Skicka en rättelse