"Inget vapen ska kännas objektivt bättre än de andra."

Automatkarbiner, eller assault rifles, är den vapentyp som används överlägset mest i Battlegrounds. Och studier utförda av Bluehole visar att ett fåtal modeller förekommer i de flesta situationer i spelet. Det här vill man råda bot på, och därför kommer dessa vapen göras mindre kraftfulla.

Målet är att få spelarna att välja vapen utifrån situationen och sina egna preferenser, snarare än den bössa som är mest muskulös. Så här skriver man i en lägesuppdatering på Steam.

According to our research, only a few specific types of weapons (ARs) are used in most situations. We believe the choice about which gun to use should be based on personal preference and its effectiveness in any given situation, rather than simply “which gun is strongest.” Our goal is to make it so no one gun will feel objectively better than the others.

Patchen, som ska rulla ut på testservrarna inom kort, gör också liknande justeringar med attachments; man vill få folk att välja rätt vapentillbehör utifrån situationen snarare än ett som är överlägset överlag. Slutligen sker ändringar för level tre-hjälmar. De försvinner från den vanliga looten och kommer framöver enbart finnas tillgänglig i care packages.

Ändringarna kommer provköras och balanseras på testservrarna, för att sedan sjösättas i den skarpa versionen av spelet. Patch notes har vi ännu inga, det ska komma längre fram.

Ammunitionstyper, Skadeverkan. Rekyler, fästen för tillbehör, hur ljuddämpare fungerar. Kulbanor, mm mm. Jag har absolut inget emot att man gör spelet mer realistiskt för jag skulle tycka det är kul men tror inte majoriteten skulle tycka att det är roli... 24/04 Vad menar du är orealistiskt? 24/04 AKM objektivt bättre än R1895, plz nerf. 23/04 De skulle ju kunna göra kartorna lite mer som stora delar av världen ser ut.. massa skog osv :) 23/04 problemet är inte vapnen problemet är hur jävla korkat uppbyggt banorna är där har man problemet och ett problem som inga open world/survival eller battle royal lyckats råda bot på det är öppna landskap med för lite skydd. och banorna gynnar mer distans... 23/04 De får typ göra om hela spelet isf för det är inte mycket med vapnen i det spelet som är realistiskt. 23/04 Tror det enda det här kommer leda till är att folk får större incitament till att landa någon annanstans än School/Military/Hacienda eftersom det isf blir mindre viktigt att få tag i bra gear. Om det är positivt eller negativt vet jag dock inte. Själv... 23/04 Tycker dom borde göra alla vapen dödligare inte tvärtom. Borde aldrig krävas att tömma ett mag i någon imo. Ar är ju bättre i verkligheten, en .556 eller 7.62 är dödligare än 9 mm i alla lägen, 9 mm tappar mer verkan på avstånd men är fortfarande dödlig... 23/04 Börjar kännas som de har ett troll anställt på på BH/PUBG Corp. Först gigant ändringen på blå zonen utan ett ord innan som de rullade tillbaka efter dygns dropp på 400k tror jag. Sedan löjliga smaklösa animerade polkagrislinjen med Alfons Åbergs planet... 23/04 Om du läser artikeln märker du att det inte handlar om ett enskilt vapen, utan en hel kategori. Assault rifles är så pass bra att man anses ha topputrustning om man har två stycken på sig. Så borde det inte vara om man vill ha ett balanserat spel. I ett... 23/04
Skicka en rättelse