Nu ska de bara få ett spel att spela.

Många skäller på Star Citizen och dess ofärdighet men det fortsätter att locka spelare. Via den officiella hemsidan annonserar man att de passerat den imponerande milstolpen 2 miljoner "citizens", det vill säga folk som lagt ens slant för att få åtkomst till de moduler som går att sparka igång redan idag.

Värt att notera är att första miljonen nåddes redan i oktober 2015 men det intressanta är kanske att ytterligare en miljon personer betalat för sig, trots det intensiva snacket om vaporware. Nu blickar dock utvecklarna framåt och har bland annat lanserat en ny interaktiv roadmap där du kan se vad de arbetar med för tillfället och hur långt man har kommit på respektive del av spelet.

Tack till Aletheides för detta #nyhetstips!
Jag vet inte om jag gör mig mer förstådd, men här är en wall iaf. @generalfil: @Christoffre: Min poäng försvinner oftast i mindre bra förklaringar, då jag inte är så bra på att formulera mig, samtidigt som jag försöker bredda mina ord så att det jag skr... 27/04 @generalfil: Ahhh... Då hänger jag med XD 26/04 Ja exakt, jag syftade på att hajfena sa att manuset var så dåligt att det skrotades och undrade därför hur han kom fram till det :P 26/04 @Hajfena: "Det är en skybox här om du inte visste det" Det är flera olika skyboxes. Mellansekvenserna döljer laddninsskärmen när de byter bana. En skybox för rymndbanan, en skybox banan under inflygningen, och en skybox för banan med staden. "Om du tror... 26/04 Återigen, ja det finns stora problem med saker de gör, men det händer för alla spel ,här är du bara medveten om det. Sen förstår jag inte riktigt hur teknologin påverkar manuset och dess inspelningar. I grund och botten så insåg CIG 2015 att istället... 26/04 @Christoffre: Det är en skybox här om du inte visste det: 14 okt. 2014 CitizenCon 2014: Persistent Universe Demo (https://youtu.be/o-xvCg8CI9U) Om du tror en miljon dollar räcker till att bygga om en hel spelmotor till den teknologi som visas upp i From... 26/04 @Hajfena: "men om Sq42 ursprungligen inte hade procedural teknologi när bestämdes det" Mer eller mindre bestämdes det i mars 2014 när de nådde 41 miljoner. Stretch-målet var ett "Procedural Generation R&D Team" som skulle undersöka möjligheter i procedu... 26/04 @generalfil: Det vi såg på livestreamen i julas var ju planetary teknologi som har utvecklats betydligt mer sedan 2015 då Chris var i Manchester och spelade in Sq42. Vad jag menar med att göra om Sq42 och på ett sätt kan jag förstå det idag men samtidig... 25/04 De senaste svaren är relevanta till precis det jag pratade om tidigare, att man designar om ett spel eller delar av ett spel under utvecklingen är en ren självklarhet. Även därför jag anser att det är alldeles för mycket visuellt krut. Fine om de nu gjo... 25/04 Det är helt okey att tycka så, jag som är insatt som tidigare nämnt tycker de 4-5 års utveckling av studior och spelet är fantastiskt och resan blir bara bättre för varje månad, jag backade för en dröm som skulle räcka länge inte för ett spel runt hörne... 25/04
Skicka en rättelse