Ett online-äventyr i apokalypsens West Virginia.

Bethesda kunde tydligen inte hålla sig till den egna konferensen som går av stapeln klockan 03.00 i natt. Todd Howard dök nämligen upp under Microsoft-presentationen och avslöjade mer kring Fallout 76 som utannonserades för några dagar sedan.

Fallout 76 är en prequel till alla de andra spelen. Det är också det största äventyret hittills – fyra gånger större än Fallout 4. Den här gången utspelar sig äventyret i West Virgina, och av den nya trailern att döma verkar det bjudas på ganska omväxlande miljöer. Spana in filmklippet ovanför!

UPPDATERING: I en tidigare version av den här nyheten skrev vi att Fallout 76 är ett fullfjädrat singleplayer-tillskott till Fallout-serien. Vi fick det intrycket under Microsofts E3-presentation, men när Bethesda körde igång några timmar senare visade det sig inte stämma. Fallout 76 är ett onlinespel (det går dock att ta sig an uppdrag och dylikt ensam). Vi ber om ursäkt för förhastade slutsatser. Läs mer om spelet och se fler trailers i vår nyhet om Fallout 76 från Bethesda-konferensen.

@Harakiri: Pratades det inte om att det är ett online spel i första hand? 14/06 Bethesda publicerar bra spel. Men de utvecklar spel som är långt ifrån kvalité. 11/06 Ja eller ännu värre, mods för att få spelet att fungera som det är tänkt. Jag har sett det argumentet så många gånger "Ja men motorn är bra för moddning". Sure, det är den säkert, men när alla Bethesda spel mer eller mindre behöver en inofficiel patch... 11/06 Hellre det än hipsterhata saker. Jämförde du nyss Bethesda som levererat storspel efter storspel med jämn kvalité med indieutvecklaren Hello Games som ljög alla spelare rakt upp i ansiktet? 11/06 Skönt att det verkar vara singleplay iaf. Men som så många andra säger , hoppas fasen de uppgraderat grafikmotorn för den om nåt är gammal och usel. 11/06 Hade hoppats på en ny motor. Den som används i Fallout 4 är ju skit 11/06 Ok! Missade detta. Min poäng var att om det är något Fallout/TES lider av isåfall så är det snarare för mycket content, inte för lite på sådana små ytor som dessa spel faktist har. Om kartorna istället var 4 gånger större skulle gameflowet bli bra mycke... 11/06 Vad jag menar är att med ett spel fokuserat runt multiplayer och settlements så behövs inte samma sorts packade karta som i fallout 3 och 4 och därför kan den lätt vara (och behöver vara iom flera spelare) större än de andra spelen. Några andra detaljer... 11/06 Förmågan tror jag finns där, om tid, intresse finns. Om du kan fylla en flaska, reds nog även en hinkpåfyllning. En filosofisk knut där för mig. Förklara gärna det omöjliga med storleken av samma sak. Om Bethesda lyckas med en konstruktionsmekanik värd... 11/06 Det såg ju rätt så skapligt ut ändå så jag hoppas att det tog det enda vettiga beslutet dvs att uppdatera den där dammiga gamla skitmotorn som körde Fallout 4. Om det krävs mods för att göra spelet snyggt så måste man som spelutvecklare fatta att man... 11/06
Skicka en rättelse