Singleplayer och multiplayer delas upp, sägs det.

Halo Infinite avtäcktes i en teaser-trailer under Microsofts fullmatade presskonferens. Någon som listat ut detta i förväg var Brad Sams från thurrott.com – han kände till att Microsoft skulle avslöja nästa del i Halo-sagan och han prickade nästan in namnet (Halo Infinity). Nu har Sams publicerat nya uppgifter om spelet, och kanske kan det vara värt att uppmärksamma dem.

Enligt Sams använder Halo Infinite den helt nya spelmotorn Slipspace. Spelet kommer släppas i två delar: singleplayer tidigast någon gång i slutet av 2019, multiplayer under 2020. Anledningen till detta är den nya motorn och att det är enklare att bygga singleplayer än multiplayer. När singleplayer-delen av spelet väl är släppt kan de bygga vidare på en multiplayer-komponent som alltså släpps senare.

Även om Sams hade nästan helt rätt gällande avslöjandet av Halo Infinite så ska uppgifterna förstås tas med en nypa salt tills de bekräftas från officiellt håll.

Skicka en rättelse