Sista The Walking Dead kan också bli slutet för Telltale Tool.

Jag kan inte minnas en enda gång jag spelat ett Telltalespel och inte muttrat/gnällt/grymtat något om den ålderstigna Telltale Tool; spelmotorn som hängt med ända sedan 2006 (!) och drivit narrativa äventyr som Sam & Max, Tales of Monkey Island, The Walking Dead, The Wolf Among Us, Minecraft: Story Mode, Tales from the Borderlands Game of Thrones, Batman, och så vidare.

Kort sagt, den har gjort mycket – och kanske har den gjort sitt?

Enligt "flertalet källor" till Variety ska Telltale Tool slopas till förmån för Unity-motorn. Variety har haft mailkontakt med tidigare Telltaleanställda som vittnar om den åldrande motorn, för många järn i elden, dålig försäljning och konsumenter som tröttnat på Telltale. Kan Unity bli en nystart?

Stranger Things och The Wolf Among Us 2, som båda släpps nästa år, blir i så fall första Unity-spelen från Telltale. Skulle ryktet om motorbytet stämma blir The Walking Dead: The Final Season, som inleds i augusti, en final på flera sätt. Så här ser det ut:

Batman är extremt konstigt då det är ett spel som inte borde belasta varken CPU eller GPU speciellt mycket och troligen hade kunnat köras på PS2 utan problem. Ändå måste de sänka upplösningen på Xbox jämfört med PS4 för att att få det att flyta på ett... 27/06 @SunShine: Den är rätt konstigt optimerad för batman spelet hade jämnare fps på min mobil är på ps4 och min mobil är midrange. Det är inte så snyggt att det borde vara ansträngande på ps4an. 27/06 Håller med till 100%. Största anledningen till att TWD S02 var världens flopp i mina ögon. Där fick valen samma utfall men olika påverkan hos gruppen man var med vilket irriterade mig. Man fick två möjligheter att välja att rädda någon som båda valen... 27/06 Jag ser gärna att besluten i deras spel har större påverkan. Just nu drar jag mig för att spela då jag, varje gång jag spelar om deras spel, förlorar lite av kärleken för det. 27/06 Ja som andra påpekat det var äntligen på tiden. Grafikstilen och så är det inget fel på men jösses så ooptimerad själva motorn är alltså. 27/06 @marcus8958: det viktigaste är väll att man tror ens val.spelar roll. Speciellt om man bara spelar ett varv så hellre ett bra skrivet manus än föera halvdåliga. Flera slut och olika varianter på samma story är överdrivet behövs oftast inte 27/06 Hoppas dom ändrar lite mer blir lite tråkigt att trycka på rätt knapp vid rätt tillfälle 27/06 Ja, Unity är rätt enkelt att arbeta i. Har bara testat vid ett par tillfällen men det är väldigt användarvänligt :) 26/06 Såg dom kanske hur det gick för Life is Strange Before the Storm? Unity är väl vad jag har förstått ganska lättarbetad och bred, samt inte för trixig att efterlikna andra artistiska stilar? Den lämpar ju sig till de flesta genrer så att knåpa mera inter... 26/06 Tråkiga är att valen man gör i spelet inte påverkar annat än några dialoger och att storyn alltid blir samma ändå. 26/06
Skicka en rättelse