Gamla Driveclub-studion trimmas rejält.

Evolution Studios, kända för det PS4-exklusiva racingspelet Driveclub, stängdes ned av Sony 2015 och plockades då upp av Codemasters. Under ledning av Evolutions frontman Paul "Rushy" Rustchynsky började utveckligen av den explosiva arkadracern OnRush, som släpptes den 5 juni i år.

Vi har skrivit ett par svängar om OnRush tidigare i vår, men ert mottagande har varit minst sagt svalt. Nu visar det sig att ni inte varit ensamma om att ställa er frågande till spelet, då Codemasters ger kicken åt flera medlemmar från det gamla Evolution-teamet. Detta för att försäljningssiffrorna inte nått företagets interna mål.

Källor säger till Eurogamer att flera personer som jobbat med utvecklingen av OnRush fått lämna företaget eller blivit ombedda att intervjuas på nytt för att behålla sina nuvarande tjänster. Känslan bland dem som fått stanna är att teamet i framtiden kommer att bistå andra delar av Codemasters eller jobba med "säkra projekt".

Källa: Eurogamer

Hade kunna bli något av det om det var free to play med fortsatt utveckling, de har säkert tänkt i de banorna mer än en gång men inte vågat satsa på det och detta är resultatet. Jag har personligen noll intresse av spelet efter jag såg gameplay för någo... 24/07 Utvecklarna borde gått i konken 2009 efter operation flashpoint, gud vilken gräslig besvikelse. Tacka bohemia original serien. 24/07 Aldrig hört talas om det tidigare, konstigt att det inte släpptes även på PC. 23/07 Det är de som arbetar på marknadsföringsenheten på Codemasters som borde få kicken. Jag kände till spelet, men inte mer än så, och jag hade ingen aning om att det hade släppts än. Vad man kan döma av betyg så har ju spelet fått väldigt bra betyg. 23/07 Jag måste ha levt under en sten eller något. Jag har aldrig ens hört talas om spelet... 23/07 Jag tyckte spelet verkade kunna bli riktigt bra i de första trailers/teasers manb fick se, men det jag såg senare och gameplay fick mig bara att undra vad de tänkte på när de kokade ihop denna soppa. 23/07 Nej och ännu en anledning att det floppade! andra är ju korkade design val som inte borde va i ett racing spel(inte änns Arcade) 23/07 Visste inte ens att spelet släppts :O Finns det till PC? 23/07 Tror det skulle gått bättre om dom hade haft lite mer fokus på EN genre och kanske gjort det F2P på PC i första hand, sedan konsoller. (har det ens hunnit komma till pc, eller slopade dom det?) Som det blev vart det typ: 1. Hey, vi gör ett racingspel... 23/07 Trist. Såg Digital Foundries making of. Väldigt ambitiöst med hemmasnickrad motor med säsonger och väder och hela baletten. Dock förstår jag att intresset varit svalt iom att det känns ganska nichad genre. 23/07
Skicka en rättelse