Bekräftar också mer eller mindre att det blir så.

Custom-matcher har äntligen kommit till Playerunknown's Battlegrounds, men i skrivande stund blott på testservrarna. Så långt allt gott. Idén med att tvinga spelare att betala extra för skräddarsydda matcher har dock inte tagits lika väl emot. Under PUBG Global Invitational i Berlin mer eller mindre bekräftar (via PCgamesN) Brendan Greene att det blir så, och försvarar beslutet.

PUBG-skaparen säger att custom-matcher faktiskt är en form av modding.

For me it is about building a platform for game modes. That’s what custom mode is there to do – it’s like modding lite. We really want to give and empower the players to create new modes, as well providing our own presets for people to experiment with.

Greene tillägger att han var moddare under många år och då inte förväntade sig att Arma skulle, helt gratis, förse honom med servrar. Läget är detsamma nu. Gratis servrar är otänkbart.

There has to be a way to pay for servers through some sort of wall – either points, BP or money. We just can’t provide free servers for everyone, it’s just not a sustainable business model. I still pay for ARMA 3 servers to this day, because that’s just how the world works.

Förutom den där superlilla skillnaden som kallas monopol och att spelföretaget kan ta vilket pris de vill till vilken usel kvalitet som helst. Släpper man det fritt så uppstår konkurrens och man får vad man betalar för helt enkelt. Jag håller med din... 04/08 Jo fast alltså. Säg för enkelhetens skull vi har 1000 spelare, och det är 100 pers per match. Vad spelar det då för roll om det antingen är: 10st ”vanilla” matcher ingång där dessa 1000 pers spelar. Eller: Det är 5 vanilla matcher med 500 spelare och... 01/08 I Bf2 hyrde väl de flesta servrar av större företag. Är väl inte jättestor skillnad mot att hyra de från spelföretaget direkt. 31/07 Nu tänker du som hjärntvättad apple fanboy. Det är inget magiskt med deras servrar. Bf 2 med 64 spelare gick ju bra köra även om det var privata servrar. Hittade en riktigt bra server, där spelarna var bra och ingen dålig stämmning. Antar du inte upplev... 31/07 Nej, han säger att de inte vill bekosta folks privata servrar och därför tar betalt om folk vill 'starta eget'. Med andra ord vill de inte släppa servermjukvara till allmänheten utan behåller kontrollen över den biten. 27/07 Så att spela en ”vanlig” match PUBG är inga problem, men ska någon köra ett custom game istället så blir det helt plötsligt någon magiskt ny kostnad som uppstår? 27/07 Jag kan förstå resonemanget till viss del. Att det för dem skulle kosta att ha servrar stående i en serverhall helt gratis. MEN som många andra har nämnt, så skulle detta problemet kunna täckas av att ha servrarna i opensource som så många andra spel... 27/07 ... detta är väl också för att vi är xenofober, eller hur Mr. Greene? Han borde helt enkelt inte göra uttalande längre alls. Dom verkar ha noll koll på hur spelarbasen känner och vad vi vill ha just nu. Anledningen till att de flesta spelarna vill ha... 27/07 Alrite, då är jag med! 27/07 Du missförstod. Mer pengar och större utvecklare/utgivare inblandade = mindre välvilja (generellt sett) och mer incitament att tjäna ännu mer pengar och mindre gratisgrejer. 27/07
Skicka en rättelse