Med två veckor kvar till releasen kikar vi närmare på pc-Monster Hunter: World.

Det är mindre än två veckor kvar innan hyllade Monster Hunter: World gör pc-debut. 9 augusti släpps det och om en del bekymmersrynkor syntes efter att Capcom kallade pc-grafiken "likvärdig" med PS4- och Xbox One-versionerna, men framerate-nyheter får oss att le brett.

Renommerade sajter som Kotaku, PC Gamer och Rock Paper Shotgun har allesammans mer eller mindre pressat spelet. Konsensus: det krävs lite tweaks och du behöver ha en monsterdator ("Verkar mer krävande än det behöver vara", säger Kotaku), men du kan definitivt gå bortom 100 fps; här finns inget befarat 30 fps-lås. Med tillräcklig kraft kan du köra 4K och skyhög framerate.

Var och en av de tre ovan har mer eller mindre kollat in inställningar och tweakar du kan göra för Monster Hunter: World till pc, så kika gärna närmare på deras slutsatser.

Reseteras Fluffyquack har också hårdtestat pc-Monster Hunter: World, och bekräftar det vi redan konstaterat; Ja, du kan gå bortom 100 fps. Ja, det kräver sin pc. Då spelet ännu är ett par veckor bort och Nvidia ännu inte släppt optimerade drivrutiner ska vi dock vänta oss skillnader.

I got permission from a Capcom rep to post impressions of a review build of the game. The game supports framerates above 60fps (the framerate lock options are 30, 60, and “no limit”). Unlike most MT Framework games, the game can go beyond 120fps, though you’ll need a very beefy PC if you want to get close to 100 with settings around max.

Vår @Eddz0r tipsar också om Arekkz Gamings video som demonstrerar maxinställningar.

Tack till Commander_Eggi för detta #nyhetstips!
Skicka en rättelse