Efter oväntat strul i kölvattnet av den senaste patchen.

För ett par veckor sedan släppte Blizzard en stor patch inför det kommande släppet av Battle for Azeroth. En av de största nyheterna i patchen var en heltäckande "stat squish" som sänkte i princip alla värden i spelet. Tanken med detta var att göra siffrorna på skärmen mer lättlästa och göra det tekniska livet lättare för Blizzard.

Efter att patchen släpptes rapporterade flera spelare att det plötsligt gick sirapssegt att stiga i nivå (eller "levla", som @Loevet inte hade sagt) och att flera fiender var alldeles för svåra att döda.

Nu berättar Blizzard på Twitter att man snabbat upp resan från nivå 40-100 och korrigerat felaktiga värden. Har du kämpat med att ta din Gnome Warlock till maxnivå kan det alltså nu vara dags att gå på't igen.

It is! WoW var också helt dött för mig innan M+, spelet var så barnsligt enkelt att det bara var att slänga spelet. Jag gillar bara spel som är utmanande, men tack vare Mythic+ så hade jag galet roligt i legion i flera månader, blir säkert att man köper... 04/08 Sounds like a lot of work... 03/08 Då har du helt missat Mythic difficulty och Mythic+, det är ett system som möjliggör att spelet är precis så svårt som du själv vill att det ska vara. I nuvarande expansion så kan man alltså bli one-shottad av bossar I instancer på högre I full raid gea... 03/08 Eve online släpper nytt fortfarande, så det enda är det inte. 02/08 Hade som roligast under Beta-WOTLK. La ner efter MOP. Drog igång igen i våras. La ner efter 3 veckor. Om du inte som jag är intresserad av att raida så känns spelet för lätt. Man gör instanser på 10 min utan några som helst problem. Magin är borta, inte... 02/08 För att förtydliga innehållet i artikeln; De har inte återgått till de gamla värdena. De nya värdena (10~14%) är baserat på de värdena som existerade efter den stora förändringen och det är fortfarande långsammare än det var förut. 01/08 Jo exakt samma sak jag funderar på, ytterst oklart. Om det handlar om att återgå till tidigare nivå så var det ju mer en bugfix, inte någon förbättring.... 01/08 Till Case21, kallas mmorgp :) finns inte ett mmorpg som man inte grindar i , om det sen är roligt är en smaksak. Vanilla före expansionerna var varken svårare eller bättre, tid är inte= svårighetsgrad. Körde alla klassiga raid när det var 40manna varian... 01/08 Bra, behöver få upp min nightborne till max innan xpacken! 31/07 Sista mätning jag vet var under 2015, då spelade ca 5.5 Mil fortfarande wow. Spelarbasen har minskat varje år. Snart kommer en ny expansion och då är det inte omöjligt att det ökar några miljoner någon månad för att sedan minska tillbaka. 31/07
Skicka en rättelse