Pussel, parkour och strider går att justera individuellt.

Om du är ett fan av att pilla med diverse spel- och grafikinställningar i dina spel bjuder Square Enix på glada nyheter inför släppet av Shadow of the Tomb Raider. I ett blogginlägg på spelets hemsida förklarar man att svårighetsgraden går att justera bitvis. Den som önskar lätta svåra strider men vill slippa att gnugga geniknölarna när det vankas pussel kan göra det, och vice versa. Fler detaljer om spelets inställningar går att läsa om hos Square Enix.

I blogginlägget visar man upp två bildexempel på hur detta kan se ut i spelet:

Shadow of the Tomb Raider släpps den 14 december september till PC, Xbox One och Playstation 4. Vill du veta mer om spelet inför release kan du läsa Calles förhandstitt från tidigare i vår.

Dark Souls och Cuphead hade knappat varit lika känt utan den svårighetsgraden och trail and error stilen de har. Git Gud eller bli Hollow. 13/08 Värt å köpa VR? Frågan hör förmodligen inte hemma här, men slänger ut den ändå. 12/08 Jag tror du missförstår arguementet (eller så gör jag det haha). Det jag tror är att man ska anpassa spelarens val till vilket typ av spel det är de spelar. I Dark Souls fall passar det inte med val av svårighetsgrad jämfört med Uncharted där man vill... 12/08 Nja inget jättefan av sådant här. Tror de inte på sin egen produkt eller vad? Är de osäkra om dagens gamers är så kassa på att spela spel de inte klarar av de utmaningar de sätter på sitt spel så vi kan stänga av allt vad utmaning heter om vi vill. 12/08 Dumt formulerat av mig men försökte säga att jag inte tycker Dark Souls är byggt på något sätt så de inte skulle kunna ha svårighetsgrader, Dark Souls är helt klart ett spel som förändrat spelindustrin till det bättre. 12/08 Mitt första spel i genren var Bloodborne, jag hade sneglat nyfiket på Dark Soulsserien länge men inte riktigt vågat ta steget, och som jag sa i mitt första inlägg så spelar jag inte bara svårt, drar gärna ner på normal eller t o m easy om jag vill njuta... 12/08 Vi kan säga så här. Ja, självklart går det att lägga till ett easy mode och ja, det skulle säkert få några att spela Dark Souls som nu väljer att avstå, men det skulle förstöra spelets grundidé och serien skulle aldrig ha fått den community, det genomsl... 11/08 Det är precis det du vill! :P Men tack själv. 11/08 @Pecman Agree to disagree then. Det där med svårighetsgrader går ju alltid att lösa. Jag är ingen speldesigner eller expert, men det går ju göra så att din sparfil låses till den svårighetsgrad du valde. Inte helt perfekt givetvis men det verkar ju lösa... 11/08 Frågan är om det går ut lika mycket över spelupplevelsen att sänka svårighetsgraden i Tomb Raider som i Dark Souls. Jag skulle säga att så inte är fallet. Svårighetsgraden är en så viktig del av speldesignen i Dark Souls, det är den inte i Tomb Raider.... 11/08
Skicka en rättelse