Därför har också ansökt om uttryck WTF, NBD och FML.

Procter & Gamble, företaget som gör mjällschampo, diskmedel och andra rengöringsprodukter, vill göra LOL till ett tvålvarumärke. Därför har man lämnat in en ansökan till det amerikanska Patent- och Registreringsverket att varumärkesskydda den gamla internet-förkortningen som numera används som ett eget ord.

Ansökan skickades in i april i år och enligt Resumé har Procter & Gamble fått veta att chanserna att varumärkesskydda LOL i samband med tvål, tvättmedel och luftfräschare ser så pass goda ut att företaget även ansökt om WTF, NBD (den behövde vi googla) och FML.

Sajten Ad Age, som var först ut med nyheten, skriver dock att den amerikanska myndigheten bett om ett förtydligande av ansökan, vilket de har till och med januari på sig att svara på.

Tänk dig ändå att kunna stå där i duschen och tvåla in dig med lite Fuck My Life, tvätta de smutsiga kläderna med No Big Deal och få rummet att lukta så gott att du rullar runt på golvet skrattandes.

Tack till IMSG för detta #nyhetstips!
Skicka en rättelse