Belgarna känner sig nöjda efter Definitive Edition.

Efter att släppt Divinity: Original Sin 2 till konsol (recension här) känner sig Larian Studios nöjda med vad de åstadkommit och är redo att gå vidare. I en sista Kickstarter-uppdatering skickas en hälsning till alla de som trott på projektet och i en ny intervju med PcGamer passar belgarna på att berätta om sina planer för framtiden.

It’s not as if we didn’t talk about adding new quests or a new origin character but we only have so much time in our lives and there’s only that many things we can make, säger studions grundare Swen Vincke till Pcgamer.

Divinity Original Sin 2: Definitive Edition innebar en rejäl omstrukturering av spelets tredje akt, förändringar som blir extra tydliga om man spelar med dvärgkaraktären Beast vars storyline blivit bredare och mer detaljrik. Spelet kommer även fortsättningsvis få buggfixar men rent innehållsmässigt känner de sig alltså nöjda. Swen Vincke fortsätter:

We’ve already put a lot of effort into improving what’s there. People forget that these are three-year endeavours for us, and when you think about your lifecycle, you start counting how many you can make. It’s not that many. That’s why we need to move on and make new stuff.

Vad detta nya projekt kommer att mynna ut i kan vi såklart bara spekulera kring, men med tanke på utvecklarnas portfollio skulle jag inte bli överraskad om det var ännu en systemtung upplevelse.

Vad vill du att Larian Studios ska göra härnäst?

Skicka en rättelse