Nästa veckas release framflyttad till slutet av året.

Förseningar är vanliga i spelbranschen, men få så sena som för Insurgency: Sandstorm. Militärshootern skulle släppas den 18 september, på tisdag nästa veckan, men nu kommer beskedet att den flyttats fram till den 12 december.

Förseningen motiveras med det vanliga skälet i dessa sammanhang: man vill ge spelarna bästa möjliga upplevelse. Utvecklarna berättar att man hoppas hinna sänka systemkraven, fixa buggar och polera spelet. Några konreta punkter:

  • Upgrade to Unreal Engine 4.20 and continue optimizing

  • Improve the character models, textures, and animations in the game

  • Improve the “scoped” experience for both high and low-quality scope settings

  • Improve the level visuals, gameplay and optimization

  • Add more cosmetic item variations and a new forearm tattoo cosmetic type which can also be seen in first person

  • Expand in-game server options to include a server browser, community-run server support, and a custom games system allowing users to specially configure games hosted by our server infrastructure.

  • Refine the game to the point it has far less bugs, glitches, visual inconsistencies and other issues.

Förbokningsbetan kommer vara igång tills spelet släpps, och den som förbokar nu får tillgång till betan direkt samt 10 procent rabatt.

Låter som okej kompensation för det sena förseningsbeskedet. Samtidigt dyker frågan upp – varför fick vi inte veta detta tidigare än en vecka innan tänkt release?

Det är ju upp till var och en om man vill förhandsboka för att betatesta. I det här fallet tar de ju sitt ansvar genom att inte släppa spelet. 13/09 @monsterbenke: Köper du spelet nu så kan du under tiden få pengarna tillbaka då betan pågår. Vad jag förstod det hela från det officiella forumet på steam. 12/09 denna utvecklare använder ju iallafall betan att optimera spelet vilket inte många gör idag 12/09 tack för svar! då blir det inget köp. dom måste lära sig att skit måste vara optimerat när man betalar för det. vi kan ju inte ha battlegrounds-beteende av alla utvecklare 12/09 När dom putsat en del och fått till optimeringen har vi ett riktigt lovande FPS. Helt klart behövlig fördröjning! 12/09 8700k 1080ti 32gb ram 1440p droppar inte under 70 fps i ultra så antingen är det något knas på din sida eller så är spelet galet cpu intensivt, flyter också på mycket bättre nu än förra patchen :) grymt kul spel, oslagbart ljud 12/09 @monsterbenke: 8/10 Ljudet är 10/10 måste jag säga. Optimering blir bara bättre för varje uppdatering! 12/09 Lämna också tillbaka de nästan direkt efter köpet. Extremt dåligt optimerat. Och de lilla jag spela så fick jag inte känslan alls som jag fick i de äldre spelen. 12/09 Tycker det är ett väldigt lovande spel med kul gameplay. Tyvärr är det i nuläget oerhört dåligt optimerat, stundtals snudd på ospelbart. Det finns ett par olika varianter av .ini-hack som förbättrar prestandan något, men bara det säger ju en del om vilk... 12/09 köpte det och spelade kanske 10 min sen lämnade tillbaka det, helt värdelöst att en 8600k och gtx1080ti får 50-60 fps i medium 1440p köper det sen när dom fixat prestandan 12/09
Skicka en rättelse