Med större arsenal följer starkare demoner.

DOOM från 2016 var en sann adrenalinfest och den kommande uppföljaren DOOM: Eternal ser inte ut att vara något undantag. Tvärtom så kommer tempot att skruvas upp ytterligare enligt spelet kreativa producent Hugo Martin som talade med Games TM i deras septembernummer.

Nya förmågor som möjligheten att änterhaka sig fram till fiender kommer att balansers med ett starkare motstånd. Änterhaken kommer dessutom bara att fungera på själva demonerna och kommer alltid att resultera i att spelaren hamnar i direkt ögonkontakt med fienden.

Eternal will still feel like DOOM, even after we have added in these new abilities. Being able to close the distance between enemies faster will make you feel more aggressive… and we are always encouraging the player to play more aggressively. When that’s the underlying theme of a new mechanic or ability we know that it’s going to work.

Hugo Martin fortsätter sedan att tala om hur nivådesignen kommer att förändras för att bättre anpassas efter spelarens ökade rörlighet. Framför allt kommer nivåerna bjuda på större och öppnare ytor, eller med producentens ord: "If you make a faster race car, you’re going to need a bigger race track."

DOOM Eternal kommer att släppas någon gång under 2019 till pc, Xbox One, PS4, Switch och pc.

Källa: Gamingbolt

Skicka en rättelse