Försvinn alla skrikiga ikoner, pilar och minikartor!

Spelarnas tjat om för plottriga spelskärmar och för mycket handhållande i kanske främst open world-spel, börjar ta spinn. Först släpptes Assassin’s Creed Odyssey med ett exploration mode, där du får visuella och muntliga ledtrådar istället för ikoner som visar vägen till ett mål.
Och nu skriver trovärdiga Red Dead Redemption 2-kännaren Red Dead News att även det spelet släpper taget om våra händer. Om vi vill.

För tydligen ska spelets ickespelar-karaktärer få ytterligare dialog om du stänger av mini-kartan - de kommer att kunna visa dig vägen och även peka ut landmärken som du kan använda dig av för att navigera världen.

Allt sådant här är naturligtvis mumma för de spelare som tröttnat på alla skrikiga HUD:ar där utropstecken, frågetecken, pilar och ikoner alla skriker på uppmärksamhet och tar spelaren ut ur inlevelsen. Mer sånt!

Brukar du spela med eller utan HUD om möjligt? Eller gillar du att själv anpassa den? Skriv av dig nedan!

Red Dead Redemption 2 släpps 26 oktober till Playstation 4 och Xbox One

Utforskarläget i Assassin's Creed Odyssey tar bort målmarkörer
FZ-oraklet: Ja, Red Dead Redemption 2 kommer till pc
Bekräftat - kronjuvelerna är extra känsliga för skott i Red Dead Redemption 2

Skicka en rättelse