"Atom"-valutan påstås vara enkel att få i spelet.

När nu Fallout i och med Fallout 76 (missa inte vår mastiga förhandstitt!) får multiplayer-fokus trodde väl du inte att vi slapp undan mikrotranskationer. Näpp. Bethesda har hittills varit sparsamma med detaljer men för Xbox Major Nelson gläntar man på dörren till initiativet.

In game-valutan kallas för "atomer", berättar Pete Hines, och är något som spelet kastar på oss.

Atoms are a thing that we hand out as you play the game, quite honestly, we throw them at you all the time. You get them as little rewards for leaving the vault, or the first time you kill a creature, or the first time you pick fruits and vegetables from somewhere — it’s a little challenge reward.

På Xbox One kommer Fallout 76 med 500 atomer, oavsett om du bokar eller ej, men Bethesda har ännu inte klargjort hur dyra de är eller hur mycket du behöver spendera för att ha råd. Även om spelet kastar atomer på oss spelar det ju mindre roll om kosmetikan är svindyr. För så mycket berättar i alla fall Hines – du köper kosmetiska grejer i in game-butiken.

Atoms are used in our shop to buy cosmetic things, so new outfits or skins or things like that.

Ja, det är väl inte särskilt konstigt. Gambling- och kasinosidor spenderar extrema pengar på det, så varför skulle inte spelföretag göra detsamma? Ser inte hur det har någonting med mina inlägg att göra dock. Jag förstår vad du skriver, men om du menar... 12/10 Ta bort auction house? Varför skulle man göra det? Så länge valutan som används i auction houset endast erhålls genom spelet så ser jag inte problemet. Suck, direkt fastnad folk för ordet grinding. Det var bara ett exempel hur man kan lyckas finna ett... 11/10 Fan, jag blir så äcklad av hur allt ska handla om pengar heeeeela tiden. 11/10 Jag skulle kunna sätta pengar på att många spelföretag idag, framförallt på mobila plattformar, förlitar sig på beteendeanalyser som visar vad som stimulerar spelarnas köpreflexer. Spelmarknaden handlar i många fall redan nu mer om sätt att få in pengar... 11/10 Hur dyra de kosmetiska prylarna kommer vara att köpa med in-game valutan "atoms", är vad som menas. Huruvida man kan köpa mer atoms för IRL pengar framgår inte riktigt, men jag förutsätter att så är fallet då det funkar så i de flesta spel idag. Känns... 11/10 Njaej... jag struntade inte att läsa artikeln, men jag kanske tolkade den lite slarvigt. Men jag läser den igen. In-game-valuta...Atomer...spelet kastar den på oss...visst, jag är med så långt. Sen läste jag följande: "På Xbox One kommer Fallout 76 med... 11/10 Fast så är det ju inte. Jag gissar på att du struntade i att läsa artikeln och direkt valde att hoppa på tåget? Att argumentera att det är dåligt för att det i framtiden kan leda till att de skulle begränsa upplösningen känns helt galet konstigt... Det... 11/10 Tycker det är mycket underligt att diskussionen ännu inte gått över till en om ekonomi och hur otroligt billiga spel är idag jämfört med vad spelen kostar att producera. Där mikrotransaktioner kan vara en lösning för att priset ska kunna hållas nere för... 11/10 Till er som försvarar fenomenet mikrotransaktioner med tex argument som "det är ju inget p2w", och liknande, kan jag ju bara nämna att för mig är en del av spelupplevelsen även det visuella som grafik, effekter, feta vapen, snygg utrustning, till och... 11/10 Skönt att se er kritisera det här skitspelet. Känner man Bethesda rätt så kommer det även vara låst till antingen 30 eller 60 fps, med enorma problem om man lyckas låsa upp det ytterligare. Sen en Field of View på ungefär 80 som ger en sån där härlig... 11/10
Skicka en rättelse