Rockstar har tagit sig igenom groteskt långa arbetsveckor.

Vi vet redan väldigt mycket om Red Dead Redemption 2 men tack vare en matig (och läsvärd) "making of"-artikel från Vulture får vi veta ännu mer. Inte minst om en rad högintressanta siffror.

  • Vilda västern-äventyret tar i runda slängar 65 timmar att klara och då har man, avslöjar Dan Houser, klippt bort cirka fem timmar som kändes överflödiga eller inte höll måttet.

  • Manuset är 2 000 sidor tjockt med 500 000 dialograder, som levandegörs av 300 000 animationer. Även de minst viktiga NPC:erna har 80 manussidor vardera. Tungt.

  • På grund av allt detta hårda arbete har Rockstar flera gånger under 2018 plöjt ner arbetsveckor som sträckt sig till 100 timmar. "Vi har pressat oss så hårt vi kan", berättar Houser. Semester strax, Rockstar?

  • Enligt Microsoft Store väger i alla fall Xbox One-versionen in på 88,57 GB.

  • Den sista siffran vi håller ögonen på är 26, för den 26 oktober släpps Red Dead 2.

Tänkte det samma. Men det måste ju betyda 65 timmar för att klara av just huvuddelen av spelet. Låter ändå väldigt lite. Spelar mycket Assassins Creed Odyssey nu och efter 46 h utan att ha spelat många sidospår har jag bara nått 54 %. 18/10 65 timmar för dvs allting/100% eller är det bara 65 timmar av huvudberättelse? 16/10 Du får pitcha det på redaktionen som en ny Stream idé! "Lilla Jocke på Prärien" En 300 timmar lång djupdykning i konsten att våga vägra fast travel. Titelmusik: https://www.youtube.com/watch?v=1uuAjwvtxEM 16/10 Om jag travar hela spelet och inte använder fast travel? 300 timmar? 16/10 100h per vecka är över 14h per dag, alltså även lördag och söndag. Fan inte ok 16/10 Verkar ju tyvärr vara så som stora delar av spelbranchen (iallafall i USA) jobbar, att man mot slutet har en så kallad crunch time där man jobbar 12+ timmar per dag med att fixa buggar och göra spelet redo för release. Dessutom utan att få övertidersätt... 16/10 Haha. Tyvärr inte! Korsbands skada på innevandyn. :) 16/10 Jobbade du på Rockstar? =) 16/10 Verkligen. Låter som riktigt dålig planering då spelet varit under utveckling i femtielva år och redan blivit försenat. Verkar ju inte saknas pengar så skulle ju vara vettigare att fixa lite fler anställda... 100h ger för övrigt drygt 14h om dagen. Då... 16/10 Det beror väl helt på vad nämnda 65 timmar består av? Tänkte samma sak. När jag jobbade 320 timmar per månad för x antal år sedan så var det inget arbetsgivaren skröt med direkt. :) 16/10
Skicka en rättelse