Musikvideo inspelad med spelets motion capture-teknik.

Face Over IP är motion capture-teknologin i Star Citizen med vars hjälp spelare fångar sina ansiktsytryck i realtid, och för över dem till sin karaktär i spelet. En rätt cool gadget, som såklart nu också används för att skapa filmmagi på Youtube.

A Shogun named David har spelat in en egen video till David Bowies ikoniska låt Space Oddity, där Davids spelarkaraktär får ta Bowies roll. Självklart blir det helt bisarrt men också rätt fantastiskt. En perfekt video att sjunga in spelhelgen med.

Och här kan ni kolla in originalet från 1972.

Star Citizen 3.3 – bättre prestanda och ansiktsmimik från dig
Star Citizen-eventet bjöd på maffig ny Squadron 42-trailer
"Stora paketet Star Citizen-grejer? Det blir 27 000 dollar, tack"

Att Rockstar har denna budget beror på att de har en historik full av framgångar inom spelvärlden. Chris Roberts har däremot en historik med breda löften och en begränsad förmåga att leverera. Som VD har han hittills inte levererat ett enda spel. Proble... 28/10 Lite väl mycket uncanny valley 27/10 Jag tänkte säga att videon var ju ganska trevlig men så läser man kommentarer och så spårar det ur... Jag vet inte riktigt vad behandla sina anställda som djur har att göra med att spelet blir färdigt, för RDR2 är ju släppt! Ska man stödköpa ett extra... 27/10 Nej. Det Houser sa (sant eller ej) var att han och en handfull andra hade jobbat100-timmarsveckor i ca två veckors tid. 26/10 Frågan som borde ställas är väl mer "hur ska man få världen mer levande där spelare faktiskt använder sej av skeppens olika personalutrymmen?" Svaret är enligt min mening via rpg och foip med voip där dessutom huvudet vrids mot den riktning du tittar,... 26/10 @Joakim Bennet Finns en på "Queen - I Want to break" också :) https://www.youtube.com/watch?v=7ipH7zQFQlo Sedan hade Bordgamer gjord en liten ingående guide på hur man ställer in allt. https://www.youtube.com/watch?v=0zq7-AEDiuQ 26/10 Det har tagit över 8 år att färdigställa RDR2. Det är ett team över 1000 personer. De behandlas dessutom som djur. https://www.eurogamer.net/articles/2018-10-25-the-human-cost-of-red-dead-redemption-2 "...Over the past few weeks I've talked with people... 26/10 Robbaz King of Sweden är ju ett kapitel för sej :) 26/10 GTA V tog 5 år med 1000 personer som jobbade på det. RDR 2 tog ÅTTA år, med över 1000 personer som jobbade 100-timmars veckor. Star Citizen är inne på sitt sjätte år och de utvecklar även Squadron 42. Ge dig. GTA V kostade 265 miljoner dollar. 26/10 Med en budget som får Chris Roberts att rodna. 26/10
Skicka en rättelse