En sammankopplad värld. Som vanligt, i framtiden.

CD Projekt Red har sagt att de inte vill förlänga Cyberpunk 2077 "bara för att", utan att deras extramaterial måste ha mening. Vi kan förstås ändå räkna med sidouppdrag och i en intervju med Gamingbolt säger Miles Tost, level designer, att dessa kan påverka huvudhistorien.

Side quests are great opportunities for us to tell stories of our cyberpunk world. After all, despite not being a part of the main questline, they are still connected to the world and can elaborate on certain parts of it, like the characters. So it’s all interwoven. And yes, that also means that our side quests could affect the main story.

Senast sade CD Projekt Red att det var för tidigt att snacka om så kallat "emergent gameplay", men i en intervju med Edge (via Wfftech) säger uppdragsdesignern Patrick Mills att, japp, ett visst mått av sådant gameplay kommer finnas, delvis tack vare deras QA-avdelning.

It’s not exactly The Legend of Zelda: Breath of the Wild, but it does happen. We’ll build something imagining players doing it in a certain way, but QA will play it and say: ‘I should be able to do this’. Then that gets added, and the complexity increases. So interesting stuff emerges more from the logic than the systems.

Det finns ännu inget releasedatum för Cyberpunk 2077, men vi hoppas att det släpps innan 2077.

Skicka en rättelse