Den legendariska serien söker nytt blod.

I maj berättade vi att Nintendo sökte nya talanger till anrika The Legend of Zelda-serien, som skulle skapa "events/dungeons/fields/enemies". Redan i december i fjol stod det klart att Nintendo blickade framåt med "många idéer" och "gott om motivation" efter Breath of the Wild.

Nu söker Nintendo ytterligare förmågor, som framgår av deras sajt (via Resetera):

Dels vill de ha en 3DCG-designer som ska arbeta med terräng och topografi för både världen och dungeons. Dels vill de ha en level designer som ska planera events, världen, dungeons och fiender. Det lär röra sig om Switch och inte 3DS då man i 3DCG-fallet kräver att man ska ha arbetat med HD-hårdvara. Flytande japanska är förstås också ett krav från Nintendos sida.

Det här säger inte så mycket mer än att – hey listen! – mer Zelda är på gång. Breath of the Wild fyller två år i mars och får jag gissa lär vi få vänta ytterligare fyra–fem år då det dröjde fem–sex år mellan Twilight Princess, Skyward Sword och Breath of the Wild. Tålamod!

Kan detta rentav bli en svanesång för Switch som Skyward Sword var för Wii?

Gillade BotW starkt, men nackdelen är att det inte fanns mycket interaktioner vid sidan av. Man gjorde de få sidequests som fanns i spelet, resten var att finna alla småsaker som fanns i världens alla håll och kanter som man tröttnade på ganska fort.... 08/11 Botw föll mig helt i smaken. Blev nog en 100h, gjorde allt. Men jag kan hålla med om att jag saknade klassiska dungeons. Dock tycker jag små-templena var kul, speciellt när man fick tänka logiskt. 07/11 Hade riktigt svårt för botw gillar inte spel som är så mycket trial and error hatade verkligen detta med vapnen som gick sönder hela tiden så frustrerande och att det inte gick att ställa in svårighets grad var något som hade behövts 07/11 Tråkigt att så många inte tycker om det men någonstans tror jag det är fel forum för spelet också. Personligen är det den mest intressanta världen någonsin att utforska där man faktiskt hittar saker som är användbara med många typer av små pussel som... 07/11 BotW var ett okej spel men det kändes inte som ett Zelda spel. Om de gör nästa spel i samma stuck och vapnen går sönder lika lätt så kommer jag inte köpa det. 07/11 Håller BotW som sämsta Zelda någonsin. En död värld där vapnen gick sönder och Link har kondition som en 150kilos McDonaldsanställd. Fanns så många dåliga beslut i spelet. Men hoppas på en bra uppföljare där dom fixar till alla problem. 07/11 Fastnade inte heller tyvärr, men ska ge det en chans till när jag är klar med D3! :) 07/11 Jag spelade spelet 120 timmar och fixade allt dock inte för spelet är det bästa spelet någonsin utan för min hälsena gått av och jag var sängliggande utan något annat att göra i 3 veckor :P Spelet är ett knappt godkänt open world spel men ett uruselt... 07/11 Same here. Årets besvikelse. Spelade ca 15 timmar o gav upp tillslut. Jag svor verkligen hemska ord för mig själv varje gång vapnen gick sönder efter endast några slag. Jag blev verkligen galen. Hehe. Är väl för dålig gamer helt enkelt för detta spel.... 06/11 Hade gärna sett nytt nytt också. Det gäller alla utgivare och utvecklare. 06/11
Skicka en rättelse