Bethesda löser problemet som inte var ett problem, enligt dem själva.

I och med den senaste patchen till Fallout 76-betan går det inte längre att editera ini-filer och därmed göra sig mycket snabbare än alla andra, då spelhastigheten är låst till bilduppdateringen. Bethesda semi-dementerade att detta stämde men i och med den senaste uppdateringen är numera framerate låst till 63 och fov låst till 80 och 90 för tredje- respektive förstapersonsläget.

Uppdateringen väger in på stabila 30 gigabyte så de som planerar att besöka West Virginia under de sista sessionerna inför släppet bör planera in en viss nedladdningstid. Om du är sugen att snacka om dina upplevelser passar vår officiella tråd alldeles ypperligt.

600 spänn för det här möget på PC? Lycka till säger jag bara 😂 08/11 De (Bethesda) skrev en post igår på reddit om att de är medvetna om att folk vill ha 21:9 stöd å det kommer komma i en patch så småningom. Skillnaden mellan 60->120fps är 1% i movement/reload/melee etc.; jump blir ganska obrukbart dock. Men efter 120fps... 08/11 Jaja spelet är fantastiskt på konsol och ”den breda massan” men jag som spelar på alla platformar vill ha ett spel på PC som är bra på PC. 4X-titlar är det enda enligt mig som nu är bra på PC. Kolla BO4 och deras inventory system. Fallout 76 med herrejö... 08/11 Min poäng är endast att beroende på definitionen av en bugg så är det en eller inte. Det har inte bara att göra med hur koden i den del av systemet den finns ser ut och fungerar, även om man kan definiera en bugg som det. En annan definition kräver att... 07/11 Gamebryo var aldrig problemet, Bethesda skapade buggarna, det är därför de fortfarande är kvar även när de slängde ut större delar av gamebryo från sin motor med creation engine. Havok är ju orsaken bakom framerate buggarna, men vem skulle kalla havok... 07/11 Inte när det var meningen att fungera på det sättet. Vad är det felaktiga resultatet? EDIT: Det kan leda till oväntade resultat när man faktiskt drar upp frekvensen och föremål börjar flyga runt och fiender fastnar inuti väggar, men implementationen i... 07/11 I ett online multiplayerspel med pvp är det väl ett felaktigt resultat? Men oavsett. Vad som är en bugg och inte är något som "di lärde tvistar om". Definitionen är fortfarande flytande både beroende på vilken profession man tillfrågar samt vilken "expe... 07/11 En bug är något som får systemet att producera felaktiga eller oväntade resultat. Hur systemet skulle bete sig när de knöt fysikmotorn till uppdateringsfrekvensen var de antagligen fullt medvetna om. Att det var ett beslut som skulle straffa sig många... 07/11 Poängen är väl att man inte kan se till en enskild del av systemet när man avgör om något är en bugg eller inte. Är hela systemet som det förväntas fungera idag negativt påverkad av ett designval i en del av systemet så är det en bugg för hela systemet,... 07/11 Lite svårt att kalla det för en bugg när det är efter design. Det här kommer vara en permanent lösning, och alla måste förstå det. Om bethesda inte har lagt ner tid och pengar nu, 2018, på att fixa en ny motor, så kommer dom inte göra det på många år,... 07/11
Skicka en rättelse